به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» مدعی شد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در سازمان ملل متحد، طرح جدید (معامله قرن) را برای حل درگیری‌های بین فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها اعلام خواهد کرد.

این روزنامه نوشت که ترامپ در نشست آتی سازمان ملل در اواخر سپتامبر آینده، از بیانیه‌ای در ارتباط با برنامه جدید خود برای پایان دادن به درگیری فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها موسوم به معامله قرن خبر خواهد داد.

اسرائیل هیوم همچنین مدعی شد که دولت آمریکا به «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داده در صورتی که به میز گفتگو‌های متوقف شده از سال ۲۰۱۴ بازنگردد، مفاد این برنامه را اعلام خواهد کرد.

روزنامه مذکور ادعا کرد که «جرد کوشنر»، داماد ترامپ و «جیسون گرینبلات»، فرستاده ویژه آمریکا در امور غرب آسیا، «نیکی هیلی»، نماینده دایم آمریکا در سازمان ملل و «دیوید فریدمن»، نماینده دایم رژیم اشغالگر قدس در سازمان ملل برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

براساس ادعای صهیونیست‌ها، آمریکا این طرح را در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل که قرار است از ۱۹ سپتامبر تا ۵ اکتبر آینده در نیویورک برگزار شود، اعلام خواهد کرد.

روزنامه اسرائیل هیوم، جزئیات سخنرانی ترامپ را منتشر نکرد، ولی نوشت که رئیس جمهوری آمریکا «به جزئیات برنامه راه حل مذکور اشاره خواهد کرد و بر تلاش‌های انجام شده جهت تحقق صلح [بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها]از سوی کاخ سفید تأکید خواهد کرد».

بر اساس این گزارش، آمریکا بر این باور است که اگر برنامه مذکور به هدف خود نرسد هیچ کسی نمی‌تواند درگیری بین فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها را حل کند. این در حالی است که تشکیلات خودگردان مخالف آمریکا به عنوان میانجی در گفتگو‌های فلسطینی-اسرائیلی است.

روزنامه صهیونیستی مذکور مدعی است که اجرای طرح آمریکا موسوم به معامله قرن، به طرف‌های فلسطینی و صهیونیستی و میزان آمادگی آن‌ها برای قبول این معامله بستگی دارد.

بر این اساس، طرح جدید آمریکا شامل مسائل مهم جدال برانگیزی از جمله مسئله محاصره نوار غزه از سال ۲۰۰۶ می‌شود.

طرح معامله قرن برای اولین بار از سوی «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر در جریان سفرش به آمریکا در سال میلادی گذشته وارد محافل سیاسی شد.

بر اساس این طرح، آمریکا و رژیم صهیونیستی با موافقت برخی کشور‌های عربی به دنبال پایان دادن به مسئله سازش صهیونیست‌ها با فلسطینیان از طریق ایجاد «کشور جایگزین» برای فلسطینی‌ها در بخش‌هایی از کرانه باختری و غزه و حذف مسئله «بازگشت آوارگان فلسطینی» به سرزمین‌های اشغالی هستند.