به گزارش پارس نیوز، 

قرار است تا دو هفته آینده روسیه نشستی را درباره روند صلح افغانستان در مسکو با حضور شماری از کشورهای منطقه و جهان برگزار کند.

مقامات روسی اعلام کردند که طالبان، دولت افغانستان، آمریکا، چین، هند، پاکستان و شماری از کشورهای منطقه را به این نشست دعوت کرده است.

دولت افغانستان در واکنش به این موضوع اعلام کرد که از حضور در نشست مسکو خودداری خواهد کرد زیرا روند صلح باید به رهبری دولت افغانستان به پیش برده شود.

اگر چه طالبان تا کنون رسما به دعوتنامه دولت روسیه برای حضور در نشست مسکو واکنشی نشان نداده است اما شماری از رسانه‌های غربی اعلام کرد که این گروه دعوت دولت روسیه را پذیرفته است.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نوشت: رهبران طالبان دعوتنامه دولت روسیه برای حضور در نشست صلح مسکو را پذیرفته است.

بر اساس این گزارش قرار است هیئتی از مقامات ارشد طالبان در دفتر سیاسی قطر به ریاست «شیرمحمد ستانکزی» برای حضور در نشست مسکو به روسیه سفر کنند.

این در حالی است که در یک ماه گذشته بجز عملیات‌های نظامی، فعالیت‌های دیپلماتیک طالبان نیز افزایش یافته و اعضای دفتر سیاسی این گروه به برخی از کشورها از جلمه ازبکستان و اندونزی سفر کردند.