به گزارش پارس نیوز، 

رسانه های کردی روز پنجشنبه اعلام کردند که گروهی به نام 'شهید روجهات' در استان حلب اعلام موجودیت کرد و انفجار 2 روز پیش در منطقه عفرین را که به کشته شدن سه نفر منجر شد، برعهده گرفت.

این گروه در بیانیه ای اعلام کرد که ما گروهی از جوانان عفرین و حلب هستیم که گروه نظامی شهید روجهات را در عفرین تشکیل داده ایم.

گروه شهید روجهات در عملیات خود ارتش ترکیه و مزدوران آن و اشغالگرانی که در خانه های ما ساکن و شهرهای مان را اشغال کردند، هدف قرار می دهیم.

در بیانه این گروه آمده است ، خائنانی را که با اشغالگران ترکیه برای اشغال عفرین همکاری کردند، از عملیات خود مستثنی نمی کند و روز سه‌شنبه بمبی را در مسیر راجو در وسط شهر عفرین منفجر کردیم که در این عملیات سازماندهی و برنامه ریزی شده سه شهرک نشین اشغالگر که با هدف اشغال مناطق ما و اجرای سیاست‌های ترکیه به عفرین آمده‌اند را کشتیم.

به اشغالگرانی که در عفرین ساکن شدند هشدار می‌دهیم که اگر بخواهند در این منطقه بمانند با حملات نظامی بیشتری روبرو خواهند شد.

ارتش ترکیه با راهبرد جدیدی برای حفظ گروه های تروریستی به ویژه در ادلب هم مرز با کشورش در حال ادغام گروه های کوچک تروریستی به یک گروه بزرگ برای مقابله با عملیات جدید ارتش سوریه در این استان است. 

ترکیه از 20 ژانویه (30 دی سال 1396) با تجاوز به خاک سوریه با همراهی نیروهای تروریستی موسوم به ارتش آزاد سوریه، عملیاتی را با نام 'شاخه زیتون' در شهر عفرین در شمال این کشور آغاز کرد. 

ارتش ترکیه و تروریست های همراه آن با اشغال شهر عفرین و اطراف آن سبب ناامنی های فراوانی در این منطقه شدند و از ابتدای این تجاوز تاکنون هرج و مرج در شمال سوریه شدت یافته است. 

دولت سوریه بارها با 'اشغالگری' خواندن اقدام دولت ترکیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، خواستار خروج نیروهای این کشور از خاک خود شده است.