به گزارش پارس نیوز، 

رهبران ائتلاف فتح روز دوشنبه با سران حزب دموکرات عراق دیدار و گفتگو کردند.

بنا به گزارش شبکه خبری المیادین، روز دوشنبه نمایندگانی از ائتلاف فتح به رهبری هادی العامری به منظور رایزنی برای تشکیل فراکسیونی بزرگ در پارلمان و معرفی گزینه‌ای برای نخست‌وزیر آتی عراق با سران حزب دموکرات اقلیم کردستان دیدار و گفتگو کردند.

با تأیید نهایی نتیجه انتخابات پارلمانی عراق، حیدر العبادی روز یکشنبه در پیامی از گروه‌های سیاسی در این کشور خواست به سرعت در پی توافق بر سر برنامه‌های دولت آینده باشند. دادگاه فدرال عراق سرانجام روز یکشنبه پس از چند ماه، نتایج نهایی انتخابات پارلمانی اردیبهشت ماه را تایید کرد.

انتخابات پارلمانی عراق روز شنبه 22 اردیبهشت 97 برگزار شد که طی آن ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر، ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری و ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی در رده‌های اول تا سوم طرف‌های پیروز قرار گرفتند.

رسانه‌های عراقی روز یکشنبه گزارش دادند که مقتدی صدر (رهبر جریان صدر)، حیدر العبادی (رئیس ائتلاف النصر)، و سید عمار الحکیم (رئیس ائتلاف الحکمه) به منظور تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی عراق در «هتل بابل» تشکیل جلسه داده‌اند.

 شبکه تلویزیونی العالم نیز روز دوشنبه بر اساس برخی خبر‌های درز یافته گزارش داد فراکسیون سائرون به رهبر مقتدی صدر، فراکسیون نصر به ریاست حیدر العبادی، جریان حکمت ملی به رهبری سید عمار حکیم، ائتلاف الوطنیه به ریاست ایاد علاوی و اتحاد نیرو‌های سنی بر سر تشکیل بزرگترین فراکسیون در مجلس عراق توافق کرده اند.

بر اساس این گزارش ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی و فراکسیون فتح به رهبری هادی العامری نیز درصدد اعلام جبهه مخالف در مجلس هستند. برخی منابع دیگر فاش کردند احتمال دارد ائتلاف فتح و دولت قانون موفق شوند نظر برخی از احزاب را جلب کنند تا بزرگترین فراکسیون را تشکیل دهند.

المیادین به نقل از مقامات ارشد ائتلاف فتح افزود: ائتلاف فتح هیچ گونه مخالفتی با هیچ حزبی از جمله احزاب حاضر در نشست «هتل بابل» ندارد.