به گزارش پارس نیوز، 

نتایج نظرسنجی مشترک وبسایت پولیتیکو و مورنینگ کانسالت حاکی از آن است که دونالد ترامپ، در انتخابات سال 2020 با حمایت اندک رای دهندگان مواجه است و به احتمال زیاد او در برابر جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا یا برنی سندرز، سناتور دموکرات [دو نامزد اصلی حزب دموکرات] شکست می خورد.

این نظرسنجی که از تاریخ 16 تا 18 اوت و پیش از اعتراف «مایکل کوهن»، وکیل سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و محکومیت «پل منافورت»، رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ به هشت فقره اتهام درباره تخلف مالی و بانکی انجام شده است، روز گذشته منتشر شد.

بر اساس این نظرسنجی، ترامپ در انتخابات 2020 با سه کاندید قدرتمند حزب دموکرات یعنی جو بایدن، برنی سندرز و الیزابت وارن، سناتور دموکرات ایالت ماساچوست مواجه خواهد شد.

بیشتر شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند ترامپ قدرت را به سندرز یا بایدن واگذار می کند. آنها همچنین بخت الیزابت وارن و هشت نامزد احتمالی دیگر را در برابر ترامپ، سندرز و بایدن  اندک توصیف کردند. موری بوکر، سناتور دموکرات نیوجرسی، مایکل آوناتی، وکیل آمریکایی، اندرو کومو، نماینده دموکرات نیویورک و کماله هریس، نماینده دموکرات کالیفرنیا که پیشتر از احتمال شرکت در انتخابات خبر داده بودند، بخت چندانی برای بالا آمدن در رقابت های انتخاباتی 2020 ندارند.

در بخش دیگری از این نظرسنجی آمده است بخت سندرز برای پیروزی در انتخابات 2020، بیش از 44 درصد است که این رقم در خصوص ترامپ از 32 درصد فراتر نمی رود. به عبارت دیگر، در جدال میان ترامپ و سندرز، سناتور ورمونت پیروز خواهد بود.

همچنین میزان حمایت از  ترامپ و بایدن در انتخابات 2020 به ترتیب 31 به 43 به سود بایدن است.

نتایج پیشین نظرسنجی مورنینگ کانسالت  نشان می دهد 44 درصد آمریکایی ها از بایدن حمایت می کنند در حالی که میزان حمایت آنها از ترامپ تنها 37 درصد است.

در حالی که نظرسنجی پولیتیکو شانس سندرز برای پیروزی در انتخابات آتی را بیش از هم حزبی او، بایدن، قلمداد کرده است. نظرسنجی راسموسن اعلام کرد بایدن، محبوب ترین گزینه حزب دموکرات خواهد بود. بسیاری از حامیان حزب دموکرات خواستار حضور او در انتخابات سال 2020 هستند.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا از حمایت اکثریت دموکرات ها برخوردار است به نحوی که هشتاد درصد دموکرات ها اعلام کردند در صورت شرکت بایدن در انتخابات ریاست جمهوری از وی حمایت خواهند کرد.