به گزارش پارس نیوز، 

رژیم صهیونیستی به دنبال سوء استفاده از تنش به وجود آمده بین ایالات متحده آمریکا و ترکیه است.

این رژیم اخیرا فشارهای سیاسی زیادی برای انتقال «حفاظت و پشتیبانی جنگنده‌های اف ۳۵» از کارخانه‌ای در ترکیه به فلسطین اشغالی اعمال می‌کند.

شبکه تلویزیونی ۲ رژیم صهیونیستی دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که نیروی هوایی اسرائیل با ادعای آنکه تجهیز ترکیه به اف‌۳۵ باعث افشای اسرار نظامی خواهد شد از عدم تحویل این جنگنده‌ها به آنکارا استقبال می‌کند.

این شبکه همچنین گزارش داد که بحران فعلی به وجود آمده در روابط ترکیه و آمریکا این امکان را فراهم می‌کند که نگهدای موتورهای جت این جنگنده از ترکیه به رژیم اسرائیل منتقل شود.

بر اساس ادعای این شبکه صهیونیستی، رژیم صهیونیستی در سطوح سیاسی مختلف تلاش می‌کند تا شرکت سازنده اف ۳۵ را به این کار متقاعد کند.

به رغم اینکه تا به الآن در این ارتباط هیچ گونه تصمیمی از سوی آمریکا گرفته نشده، ولی چندین شرکت صهیونیستی اقدام به تحرکاتی در این زمینه کرده‌ و از آمادگی خود برای دریافت سهم ترکیه از ساخت این جنگنده خبر داده‌اند.

شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین»، تولید کننده جنگنده‌های مدرن اف ۳۵، تولید و نگهداری بخش‌های مختلف این جنگنده‌ها را بین کشورهای مختلفی توزیع کرد که در این میان، مسئولیت تولید و نگهداری موتورهای آن بر عهده ترکیه است.

روابط ترکیه و آمریکا بعد از کودتای نافرجام ۲۰۱۶ در ترکیه و ممانعت واشنگتن از استرداد «فتح الله گولن»، طراح ادعایی کودتا به آنکارا، حمایت از شبه نظامیان کرد سوریه و اصرار ترکیه برای خرید سامانه پدافند موشکی «اس 400» از سوریه و اخیرا بازداشت کشیش آمریکایی به اتهام ارتباط با کودتا به شدت متشنج شده و باعث شده است که آمریکا تحریم‌هایی مالی و اقتصادی علیه ترکیه وضع کند.

کنگره آمریکا دوم مرداد ماه در ادامه فشارهای خود علیه ترکیه در بودجه دفاعی سال ۲۰۱۹، فروش اف-۳۵ به ترکیه را متوقف و آن را به ارائه گزارش پنتاگون درباره روابط دو کشور منوط کرد. (جزئیات بیشتر)

ترکیه نیز در واکنش به این اقدام کنگره، تهدید کرد که در صورت ممانعت آمریکا از فروش اف 35، اقدام‌های قانونی خواهد کرد.