به گزارش پارس نیوز، 

«مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن، در دعوتنامه‌های جداگانه از دولت مستعفی منصور هادی و همچنین انصارالله یمن خواست تا در مذاکرات شش سپتامبر در ژنو سوئیس شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «الساندرا فلوچی» سخنگوی سازمان ملل گفت: دفتر فرستاده ویژه، دعوتنامه‌هایی برای دولت [مستعفی] یمن و انصارالله که بر بخش‌های وسیعی از یمن مسلط هستند، فرستاده است.

 «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در تاریخ هشت آگوست (ماه جاری) میلادی در صحن شورای امنیت از ارسال این دعوتنامه خبر داده بود. وی در ماه گذشته گفت‌و‌گوهایی با منصور هادی و عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن داشته و این گفت‌و‌گوها را مثبت ارزیابی کرده بود.

او در گفت‌و‌گویی رادیویی نیز پیش بینی کرده بود طرفین درگیر در یمن به زودی و برای نخستین بار در چند سال اخیر پای میز مذاکره حضور یابند و تاکید کرد طرف‌های یمنی برای این مذاکرات ابراز تمایل کرده‌اند.

تازه‌ترین دور تلاش‌های نماینده سازمان ملل برای احیای گفت‌و‌گوها پس از یورش گسترده ائتلاف سعودی برای اشغال بندر الحدیده آغاز گشته است.

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله در خرداد ماه گذشته در گفت‌وگو با شبکه المسیره پیش از سفر مارتین گریفیتس به یمن گفته بود: گریفیتس تا الان کاری در یمن انجام نداده است. او تنها پوششی برای ادامه جنگ علیه یمن است و نقش او با فرستاده‌های قبلی تفاوتی ندارد. اگر گریفیتس بخواهد راه اسماعیل ولد شیخ را در پیش گیرد، سفرها و تلاش‌هایش در یمن محکوم به شکست هستند.