به گزارش پارس نیوز، 

 محمدعلی جعفریه مدیر نشر ثالث درباره اخلال‌های سال گذشته منافقین و معاندین نظام در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت اظهار داشت: هرسال گروه و اعضای کمونیست راه کارگری در محوطه بیرون نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت چادر زده و در آنجا به کار اعتراض و تبلیغات مشغول می‌شوند. این عده هرسال مصادف با روز سوم یا چهارم نمایشگاه هم مقابل غرفه ایران اقدام به اعتراض می‌کنند و شعار می‌دهند.

مدیر نشر ثالث بیان کرد: چند سالی است که ناشران ایران در غرفه‌ ملی جمهوری اسلامی ایران فعالیت فرهنگی ـ اقتصادی خود را در حوزه نشر انجام می‌دهند. سال گذشته یکی از جلسات مهم و تاثیرگذار غرفه را با رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب ایتالیا و برخی ناشران این کشور در حال انجام بودیم که این افراد در مقابل غرفه دست به سر دادن شعار کرده و در مذاکرات ما اخلال ایجاد کردند.

به گفته جعفریه، این اخلال با حمایت پلیس نمایشگاه ادامه یافت. اما ما بلافاصله با دفتر رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت تماس گرفتیم که در همان لحظه آقای یورگن بوس رئیس نمایشگاه هم به غرفه ما آمدند.

این مدیر نشر در ادامه با بیان اینکه قرار بر این شد ما ناشران مستقل اعتراض رسمی داشته باشیم، ابراز داشت: ما به رئیس نمایشگاه فرانکفورت اعلام کردیم که ما ناشران ایرانی به آلمان و این نمایشگاه آمده‌ایم که کار فرهنگی انجام دهیم نه سیاسی. بنابران قرار نیست و نمی‌خواهیم بازیچه اینگونه رفتارها باشیم. این عده برای کار پناهندگی خود به غرفه ایران آمده اعتراض می‌کنند. فیلمی را برای پناهندگی تهیه می‌کنند و یا 100 یورو دریافت کرده و شعار می‌دهند. این موارد به ما مربوط نیست؛ چرا که آمده‌ایم کار فرهنگی انجام دهیم و نشر ایران را معرفی کنیم. ضمن اینکه جلسه مذاکره ما با ناشران ایتالیا به دلیل این اخلال کنسل شد. ما ناشران مستقل ایران همانجا اعلام کردیم اگر بازهم این رفتارها را شاهد باشیم به فرانکفورت نمی‌آییم.

جعفریه با تاکید بر اینکه ما اعلام کردیم باید سریعا مقابل این رفتارها برای همیشه گرفته شود، ادامه داد: ناشران ایران از مسئولان نمایشگاه فرانکفورت سوال کردیم که آیا ما نیز می‌توانیم همانند این اعتراضات را مقابل غرفه رژیم صهیونیستی داشته باشیم؟ که بلافاصله با پاسخ منفی آنها مواجه شدیم. بنابراین، اعلام کردیم شما به کار فرهنگی ما ضربه زده‌اید؛ چرا که ما وجه مورد نیاز برای دریافت غرفه را پرداخت کرده و باید اجازه کار تجاری فرهنگی داشته باشیم. آنها نیز قول و وعده جبران خسارت را دادند. گزارشی نیز همانجا تهیه شد و اعتراض رسمی ناشران ایران رسانه‌ای شد.

به گفته وی، آقایان آموزگار و شهرام‌نیا چند جلسه در این راستا و پیگیری اعتراضات داشتند و آنها اعلام کردند خسارت پرداخت می‌کنند و قول دادند این اخلال را دیگر مشاهده نخواهیم کرد.

وی در پایان تصریح کرد: چنانچه ما امسال به این نمایشگاه برویم و در آن حاضر باشیم و باز هم این بازی‌های تکراری را شاهد باشیم پیشنهاد بنده این است که غرفه جمهوری اسلامی ایران را به نشانه اعتراض تعطیل کنیم اما گمان می‌کنم امسال دیگر شاهد چنین اخلال‌هایی نباشیم.