به گزارش پارس نیوز، 

 به نقل از خبرگزاری آناتولی، ملاقات جفری هوینیر، کاردار سفارت آمریکا در آنکارا با اندرو برانسون، کشیش آمریکایی بازداشت شده در ترکیه به مدت یک ساعت به طول انجامید.

پس از این ملاقات هوینیر به مطبوعات گفت که آمریکا بار دیگر به مقامات ترکیه‌ای موضع خود را درخصوص پرونده برانسون و دیگر شهروندان آمریکایی بازداشت در ترکیه ابراز کرده است.

وی افزود: دولت آمریکا می‌خواهد این تحقیقات و بررسی‌ها هرچه سریع‌تر بدون تعلل اضافی به شیوه‌ای عادلانه و شفاف پایان یابد.

وکیل برانسون نیز روز سه‌شنبه از دادگاهی که به این پرونده رسیدگی می‌کند خواست تا موکلش آزاد شود و ممنوعیت سفر اعمال شده علیه وی لغو شود.

اخیرا هیاتی متشکل از مقامات ترکیه‌ای بدون هیچگونه تحرکی درخصوص بازداشت برانسون از واشنگتن به کشورشان بازگشته‌اند؛ برانسونی که به اتهامات تروریستی در ترکیه تحت حبس خانگی قرار دارد.

اتهامات وارد شده به برانسون شامل جاسوسی برای حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک که توسط آمریکا و ترکیه به عنوان یک گروه تروریستی ثبت شده است و همچنین سازمان تروریستی فتح الله، می‌باشد؛ گروهی که آنکارا می‌گوید پشت کودتای نافرجام سال 2016 ترکیه قرار دارد.

به دنبال اقدام واشنگتن برای اعمال تحریم علیه سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه و عبدالحمید گل، وزیر دادگستری این کشور به خاطر عدم آزادی برانسون، روابط ترکیه و آمریکا در حال حاضر به بحران کشیده شده است.

روابط این دو متحد ناتو از زمان کودتای نافرجام ترکیه خدشه‌دار شده است چراکه آنکارا فتح الله گولن، مبلغ ترکیه‌ای مستقر در آمریکا و سازمان تحت رهبری‌اش را به رهبری این کودتای نافرجام متهم کرده است.