به گزارش پارس نیوز، 

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای اوضاع انسانی یمن را دردناک خواند و درباره نبود امنیت غذایی 18 میلیون نفر در این کشور هشدار داد.

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل دیروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که میانگین سوء تغذیه کودکان یمنی بیش از سایر کشورهای جهان است.

در ادامه بیانیه آمده است که فقدان امنیت غذایی، ۱۸ میلیون یمنی را تهدید می‌کند که از این میان، هشت میلیون نفر «به شدت» از آن رنج می‌برند.

این سازمان جهانی درباره فاجعه آمیز بودن اوضاع انسانی یمن هشدار داد و اعلام کرد که هرگونه اختلال در عملیات امداد‌رسانی به یمن مانند قطع غذا، سوخت و دارو موجب خواهد شد، میلیون‌ها شهروند یمنی به خاطر گرسنگی جان خود را از دست بدهند.

در ادامه این بیانیه تاکید شد که بیش از سه میلیون یمنی اعم از زنان باردار، نوزادان و کودکان پایین تر از پنج سال نیازمند کمک غذایی و حل مشکلات ناشی از سوء تغذیه هستند.

بندر الحدیده تنها گذرگاه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن است و 70 درصد مواد غذایی، دارویی و کمک های بهداشتی از این طریق، وارد این کشور می شود که بیش از یک ماه است که هر روزه از سوی ائتلاف متجاوز مورد حمله قرار می‌گیرد.