به گزارش پارس نیوز، 
محمد علی الحوثی، رئیس کمیته انقلابی یمن ادعای آمریکا و دیگر متجاوزان به یمن را مبنی بر صادرات موشک‌های ایرانی به یمن سخیف و بی اساس توصیف کرد.

محمد علی الحوثی در گفتگو با این خبرگزاری، تصریح کرد: اگر آمریکا دلایل کافی برای ادعاهایش مبنی بر متهم کردن ایران به صدور موشک بالستیک به یمن داشت، نیاز نبود نیکی هیلی، نماینده این کشور در سازمان ملل، مثل بازیگران هالیوودی رفتار کند و بقایای موشک‌های ادعائی را که توسط سیستم ضد موشکی پاتریوت هدف قرار گرفته است نمایش دهد.

الحوثی با اشاره به تهدید ایران به بستن تنگه هرمز، خواستار اجرای این تهدید شد. وی همچنین عربستان سعودی و امارات عربی متحده را به چالش کشید و گفت: به نظر می رسد سیستم پاتریوت بسیار علاقمند بوده است که همه اجزای موشک را منهدم کند و فقط بخشی را که بر روی آن نوشته شده است ساخت کجاست سالم نگه دارد تا از آن به عنوان مدرک استفاده شود!

رئیس کمیته انقلابی یمن به نمایش تمسخر آمیز نیکی هیلی اشاره کرد و گفت: چین گفته است که مدارک قوی دال برای متهم کردن ایران درخصوص این موشکها وجود ندارد. به همین علت ائتلاف متجاوزان با انتشار شایعات موشک های ایرانی در واقع فقط به دنبال دستاویزی برای تجاوزگری به یمن و تداوم آن هستند.

وی گفت: واشنگتن به تبلیغات و جنگ رسانه ای اکتفا نمی کند و از آن به عنوان بهانه ای برای تجاوزگری به یمن نیز استفاده می کند. الحوثی گفت: هدف از این گونه تبلیغات سرپوش گذاشتن بر نقش آمریکا در تجاوزگری های جنایتکارانه و محاصره ای است که این کشور علیه یمن مرتکب می شود. مخاطبان باید به خاطر داشته باشند که [متجاوزان] توهم قاچاق موشک های ایرانی به یمن را به مناسبت های مختلفی منتشر می کنند. آنها وقتی می خواستند مانع از پرواز هواپیماها به یمن شوند آنها را وادار می کردند در منطقه بیشه سعودی فرود آیند تا تحت بازرسی قرار گیرند. آن زمان می گفتند موشک های ساخت ایران از طریق هواپیما به یمن انتقال می یابد. این در حالی است که مبدأ پرواز هواپیماهای مذکور از کشورهای مختلف و از جمله کشورهایی بود که در تجاوزگری به یمن مشارکت دارند و در هر بار رفت و آمد تحت بازرسی قرار می گرفتند.

الحوثی افزود: در یورش به بنادر و سواحل یمن در دریای سرخ و دریای عرب از جمله در بلحاف و المخاء و میدی و اکنون در الحدیده نیز بهانه قاچاق موشک به یمن را مطرح می سازند. این در حالی است که هر شناوری که به بندر الحدیده می رود توسط سازمان ملل متحد بازرسی می شود.

رئیس کمیته انقلابی یمن تصریح کرد: نکته قابل توجه اینجاست که مدعیان قاچاق سلاح به یمن از ورود 400 کالای اساسی که هیچ ارتباطی به موشک ندارند به این کشور جلوگیری می کنند و این مسئله موجب شده است دسترسی شهروندان یمنی به برخی داروها نیز دشوار و پرهزینه شود.

الحوثی گفت: آیا آن تبلیغات سخیف رسانه های آمریکائی قابل قبول است که موشک های ایرانی به صورت مجزا به یمن صادر می شود و در یمن مونتاژ می شوند؟ متأسفانه سازمان ملل و شورای امنیت با سکوت خود در این محاصره تروریستی و جنایتکارانه برای نسل کشی ملت یمن مشارکت دارند.

وی تأکید کرد: یمن عرصه تسویه حساب طرف های مختلف نخواهد شد. یمن قدرت موشکی دارد. وزارت دفاع یمن یگانهای موشکی دارد. سرلشکر محمد العاطفی فرمانده یگانهای موشکی یمن است و این موضوع برکسی پوشیده نیست. مغزهای یمنی از هیچ چیز زیربنائی محروم نیستند که مانع از خلاقیت آنها شود. آنها مانند دیگر مغزهای بشریت به خلاقیت و ابتکار عمل دست می زنند و هرگونه مانعی را که بر سر راهشان باشد کنار می زنند.