به گزارش پارس نیوز، 

«راینر هازلوف» سیاستمدار آلمانی از حزب دموکرات‌مسیحی  (CDU) خواستار بازگرداندن پناهجویان سوری به کشورشان شد.

هازلوف که هم‌حزبی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان است در گفت‌و‌گو با روزنامه «میتل‌دویچه» گفت: «اگر شرایط مساعد باشد، ما باید افراد بیشتری را باز گردانیم که سوریه هم شامل همین موضوع می‌شود.»

در پی جنگ سوریه هزاران نفر از محل زندگی خود آواره شدند که با توجه به سیاست درهای باز در آلمان، شماری از آنان راهی این کشور شدند. در سال  ۲۰۱۸ تاکنون ۲۲ هزار و ۵۰۰ درخواست پناهندگی از  اتباع سوری در آلمان ارائه شده که فقط با ۵۲ مورد مخالفت شده است.

این درخواست هازلوف  که رئیس ایالت زاکسن است در شرایطی مطرح می‌شود که این ایالت بنابر قانون فقط ۳ درصد از پناهجویان را می‌پذیرد.

«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه پیشتر از اتباع کشورش خواسته است که به کشورشان باز گردند. همچنین روسیه هم به عنوان یک هم پیمان نزدیک سوریه از جامعه جهانی درخواست کرده است تا در زمینه روند باز گرداندن اتباع سوری به کشورشان همکاری کنند. هازلوف در این مورد به میتل‌دویچه گفت که مرکل با روس‌ها درباره اینکه چطور می‌توان این اقدام را سازمان‌دهی کرد، صحبت کرده است.

وی همچنین از مرکل و «هورست زیهوفر» وزیر کشور آلمان به دلیل سیاست‌های آنان در زمینه پذیرش پناهجویان انتقاد کرد.

آلمان در میان کشورهای اروپایی، پذیرای بیشترین شمار پناهجویان بوده است. تداوم این سیاست باعث شد که به دلیل اختلاف احزاب در این زمینه، دولت جدید این کشور با تاخیر و در پی رایزنی‌های فراوان تشکیل شود؛ ائتلاف شکننده‌ای که همچنان با چالش‌های زیادی مواجه است.