به گزارش پارس نیوز، 

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد کره شمالی آنچه تصور می‌رود بقایای اجساد 55 نظامی آمریکایی کشته شده در جریان جنگ کره است را بازگرداند.

یک هواپیمای نظامی آمریکا، امروز 27 جولای که مصادف است با شصت و پنجمین سالروز امضای ترک مخاصمه جنگ در شبه جزیره کره، از یکی از پایگاه‌های آمریکا در کره جنوبی به یک شهر ساحلی در کره شمالی پرواز کرد و این اجساد را تحویل گرفت.

بازگرداندن بقایای نظامیان آمریکایی که در جنگ کره مفقود شدند یکی از موارد توافقنامه دیدار «دونالد ترامپ» و «کیم جونگ اون» سران آمریکا و کره شمالی است که ماه گذشته در سنگاپور به امضا رسید.

در چارچوب همین توافق، اوایل هفته جاری یک گروه تحقیقاتی آمریکا گزارش کرد کره شمالی از کار انداختن سایت مهم تست موشکی خود را از شروع کرده است. خبری که نشان از حسن نیت کره برای عمل به توافق با آمریکا ارزیابی شد.

مقامات پنتاگون در ماه ژوئن اعلام کردند آمریکا انتظار دارد بقایای 200 نظامی خود را طی چند روز از کره دریافت کند که تا به امروز به تعویق افتاد.

حدود  7700 نظامی آمریکا در جریان جنگ کره مفقود شده‌اند. آمریکایی‌ها می‌گویند بقایای اجساد 5300 نفر از اینها هنوز در کره شمالی هستند. میلیون‌ها نفر در جنگ کره کشته شدند که 36000 نفر از آنها نظامیان آمریکایی بودند.