به گزارش پارس نیوز، 

در این تمرینات نظامی که اول الی 15 اوت ( 10 تا 24 مرداد ماه جاری ) برگزار می شود ، 12 فروند ماشین زره پوش Bradley ، پنج فروند تانک Abrams M1A2 ، 28 فروند ماشین زره پوش Stryker و تجهیزات نظامی دیگر به کار گرفته می شود . 

این منبع خبری، همچنین به نقل از فرماندهی نیروی نظامی آمریکا مستقر در اروپا گزارش داد : در تمرینات نظامی ناتو ' شریک شایسته -2018 ' در گرجستان از هواپیماهای نظامی و نیز هلی کوپرهای Black Hawk و Apache استفاده می شود . 

تجهیزات نظامی آمریکا ،از بندر کونستانسای رومانی وارد بندر پوتی گرجستان در دریای سیاه شده و از این بندر به پایگاه نظامی وازیانی، محل برگزاری تمرینات ناتو واقع در حومه شهر تفلیس پایتخت گرجستان می شود .

علاوه بر تجهیزات نظامی، گروهی از نظامیان آمریکا از اروپا وارد گرجستان شده و گروه های نظامی دیگر نیز در چند مرحله قرار است ، وارد این کشور شوند . 

هدف از برگزاری این تمرینات ناتو ،بهبود مهارت های نظامی و ارتقای آماده باش رزمی و فعالیت مشترک نیروهای گرجستان ، آمریکا و کشورهای دیگر شریک و نیز ادای سهمی به حفظ امنیت و ثبات در منطقه دریای سیاه اعلام شده است . 

در این تمرینات نظامی بیش از سه هزار نظامی از گرجستان ، آمریکا ، انگلیس ، آلمان ، استونی، فرانسه ، لیتوانی ، لهسستان ، نروژ ، ترکیه ، اوکراین ، جمهوری آذربایجان و ارمنستان حضور خواهند داشت . 

تمرینات نظامی ' شریک شایسته ' ناتو برای چهارمین سال متوالی در گرجستان برگزار می شود و در سال گذشته میلادی2800 نظامی از گرجستان ، آمریکا ، انگلیس ، آلمان ، ترکیه ، اسلونی ، ارمنستان و اوکراین شرکت داشتند .