به گزارش پارس نیوز، 

صنایع آلمان اعلام کردند به توافق‌های صورت گرفته میان یونکر و ترامپ اطمینان ندارند و خواستار اقدامات عملی در این باره هستند.

 یک روز بعد از آنکه اعلام شد بروکسل و واشنگتن در پی سفر ژان کلود یونکر به واشنگتن و مذاکره با مقامات آمریکا، تصمیم گرفته‌اند به تنش تجاری میان خود پایان دهند امروز صنایع آلمان اعلام کردند به توافق‌های صورت گرفته میان یونکر و ترامپ اطمینان ندارند و خواستار اقدامات عملی در این خصوص هستند.

محافل تجاری و صنایع آلمان روز پنجشنبه اعلام کردند اتحادیه اروپا و آمریکا برای دائمی کردن توقف تنش تجاری میان خود باید اقدامات ملموسی را به اجرا گذارند. دیتر کمف، رئیس فدراسیون صنایع آلمان امروز در بیانیه ای ضمن استقبال از پایان دور فزاینده اعمال تعرفه های گمرکی در اروپا و آمریکا بر کالا و محصولات وارداتی از یکدیگر گفت، بعد از حرف، نوبت عمل است. حالا باید در عمل دید چه اقداماتی خواهد افتاد.

دونالد ترامپ و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا که نقش بازوی اجرایی اتحادیه اروپا را ایفا می‌کند، روز گذشته با هم در واشنگتن دیدار و درباره راههای پایان دادن به تنش تجاری دو طرف رایزنی کردند. دو طرف از یک رشته تصمیم گیری ها در بخش های کشاورزی، صنایع و انرژی خبر دادند که البته انجام پذیری آنها هنوز قطعی نیست. رئیس جمهوری آمریکا بعد از چند ماه هشدار متقابل میان اروپا و آمریکا این بار بعد از دیدار با ژان کلود یونکر گفت فصل جدیدی در روابط واشنگتن و بروکسل ایجاد شده است. واشنگتن حتی این اراده مشترک را برجسته کرد که اروپا و آمریکا می خواهند در دراز مدت گام در مسیر حذف کامل عوارض گمرکی در مبادلات صنعتی خود بر دارند.

این رفع تعرفه های گمرکی قرار است بخش خودرو را نیز شامل شود هر چند که بخش خودروی اروپا هنوز هدف افزایش تعرفه ها و عوارض گمرکی آمریکا قرار نگرفته است. ترامپ در گذشته تهدید کرده بود اگر اروپا به اقدامات تقابلی خود علیه آمریکا ادامه دهد، این کشور تعرفه ها و عوارض گمرکی واردات خودرو از اروپا رانیز افزایش خواهد داد. فدراسیون صنایع خودروسازی آلمان، صنعتی که در آن 800 هزار آلمانی مشغول به کار هستند، اعلام کرد این نشانه کاهش در روابط تجاری میان آمریکا و اروپا مهم است. اکنون این امکان وجود دارد که از افزایش بیشتر تعرفه ها و عوارض گمرکی از دو طرف و احتمال جنگ تجاری میان دو طرف جلوگیری شود. صنایع خودروسازی آلمان همچنین بر اهمیت حذف موانع تجاری غیر گمرکی ازجمله قوانین و مقررات دست و پا گیر، هنجارها و مقررات تشریفاتی اداری تاکید و اعلام کردند وجود این موانع مبادلات تجاری دو طرف را کاهش داده است.