به گزارش پارس نیوز، 

خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ۱۳ فرد و نهاد را که به ادعای واشنگتن با دولت سوریه در ارتباط هستند، در فهرست تحریم قرار داده است.

بنا بر بیانیه ادعای دفتر کنترل دارایی‌های خزانه‌داری آمریکا، ۵ شرکت و ۸ نهادی که امروز در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند، با برنامه شیمیایی ارتش سوریه در ارتباط بوده‌اند.

«سیگال مندلکر» معاون خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی، که شخص اول در زمینه اعمال تحریم‌های آمریکا به شمار می‌رود، در بیانیه‌ای گفت تحریم این افراد و شرکت‌ها با هماهنگی دولت فرانسه انجام شده است.

ادعای وجود برنامه تسلیحات شیمیایی در سوریه در حالی مطرح می‌شود که دمشق در سال ۲۰۱۲ بر اساس توافقی میان واشنگتن و مسکو، تمام ذخایر شیمیایی خود را تحت نظر سازمان منع تسلیحات شیمیایی، از کشور خارج و معدوم کرد. سازمان منع تسلیحات شیمیایی همان زمان پایان برنامه برنامه شیمیایی سوریه را تایید کرد.

با این وجود، در ماه‌های گذشته مقام‌های آمریکایی و اروپایی بر اساس گزارش‌های گروه‌های تروریستی، مدعی حملات شیمیایی مکرر در سوریه شده‌اند. واشنگتن به این بهانه، دو بار هم سوریه را هدف حمله قرار داده است.

دولت روسیه این هفته در واکنش به خروج گروه موسوم به «کلاه سفیدها»، که گفته می‌شود در پوشش اقدامات امدادی با گروه‌های وابسته به القاعده همکاری می‌کردند، گفت با خروج این گروه از سوریه، احتمال انجام حملات شیمیایی ساختگی با هدف کشاندن خارجی‌ها به جنگ سوریه، کاهش یافته است.