به گزارش پارس نیوز، 

رسانه‌ها اعلام کردند که با میانجیگری اردن، گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه بار دیگر برای مذاکره با طرف روسی سر میز مذاکره آمدند.

ترس از سرازیر شدن آوارگان زیاد به مرزهای اردن، مقامات این کشور را مجبور کرده است به گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه برای مذاکره فشار بیاورند.

شبکه خبری «اسکای نیوز عربی»، به نقل از منابع نزدیک به مخالفان مسلح دولت سوریه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که مذاکرات آن‌ها با طرف روس از سرگرفته شده است.

همزمان با اعلام این خبر،‌ مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» (وابسته به مخالفان دولت سوریه) گزارش داد که حملات جنگنده‌های روسی و سوری علیه مواضع مخالفان در استان درعا «به طور کامل» متوقف شده است.

این سومین بار است که مخالفان دولت سوریه برای پایان دادن به درگیری‌ها در جنوب این کشور وارد مذاکره با طرف روسی می‌شوند. طی برگزاری مذاکرات، آتش بس موقت در مناطق درگیر اعمال می‌شود.

مخالفان دولت سوریه طی روزهای شنبه و سه‌نشبه نیز با طرف روسی که میانجی مذاکرات برای دست‌یابی به توافق آشتی در جنوب سوریه است، گفت‌وگوهایی داشتند که در هر دو مورد این گفت‌وگوها و مذاکرات شکست خورد.

دیدبان حقوق بشر سوریه در ارتباط با آغاز دور جدید مذاکرات بین طرف روس و مخالفان، مدعی شد که روس‌ها با برخی از شرایط گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه موافقت کرده‌اند.

شبکه خبری «الجزیره» قطر نیز در این ارتباط گزارش کرد که این مذاکرات در شهر تازه آزاد شده «بصری الشام» برگزار خواهد شد.

در صورت شکست دوباره مذاکرات، ارتش سوریه همچون امروز عملیات نظامی خود را در استان درعا از سرخواهد گرفت. ارتش سوریه در عملیات امروز شهرک «صیدا» واقع در ده کیلومتری شهر درعا را آزاد و پاکسازی کرد.

عملیات ارتش سوریه علیه مخالفان و عناصر تروریستی مسلح از اول تیر ماه آغاز شده و طی این مدت، بیش از ۵۰ شهرک و روستا آزاد و پاکسازی شده است.