به گزارش پارس نیوز، 

نیکلسون اظهار کرد که آمریکا از حضور داعش در افغانستان نگران است و تمام تلاش خود را برای از بین بردن این گروه تروریستی در افغانستان انجام خواهد داد.

وی با اشاره درگیری‌های طالبان و داعش در شمال افغانستان نیز گفت: ما درگیری طالبان با داعش را ترغیب می‌کنیم زیرا داعش باید نابود شود.

نیکلسون در حالی از حمله طالبان علیه داعش حمایت کرده است که بسیاری از نمایندگان پارلمان و سنای افغانستان و همچنین مقامات و کارشناسان سیاسی و نظامی این کشور بر این باورند که گروه تروریستی داعش در افغانستان مورد حمایت نظامی و تدارکاتی آمریکا قرار دارد.

چندی پیش «لطف‌الله بابا» نماینده مردم «ننگرهار» در نشست سنای افغانستان اعلام کرد که پایگاه نظامیان آمریکایی فعالیت ترویست‌های داعش در شرق این کشور را سازمان‌دهی کرده و از این گروه حمایت تسلیحاتی نیز می‌کند.

از سوی دیگر «شکیبا هاشمی» از اعضای پارلمان افغانستان نیز عملیات نظامیان آمریکایی علیه تروریست‌های داعشی در افغانستان را نمایشی دانست.

وی افزود واشنگتن در تلاش است تا با انتقال این تروریست‌ها به شمال افغانستان کشورهای آسیای مرکزی را ناامن کرده و از این طریق روسیه را تهدید کند.