به گزارش پارس نیوز، 

یک مقام ارشد کره جنوبی به تخریب سایت موشکی «سوهائی» توسط کره‌شمالی واکنش نشان داد.

 یک مقام ارشد کره جنوبی امروز سه شنبه اعلام کرد که سئول از تصمیم کره شمالی برای تخریب یکی از سایت های آزمایش موشکی خود استقبال می کند.

مقام ارشد کره جنوبی در این خصوص اعلام کرد: این موضوع نشانه خوبی به شمار می رود.

وی در ادامه افزود: این اقدام تأثیر مطلوبی را بر خلع سلاح هسته ای خواهد گذاشت.

این درحالیست که بی‌بی‌سی ساعات پیش اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای حاکی از آن است که ظاهراً کره شمالی عملیات برچیدن بخشی از یک سایت مهم پرتاب موشک را واقع در شمال غربی این کشور آغاز کرده است.

این تصاویر ماهواره‌ای که از سوی گروه رصد مستقر در آمریکا موسوم به «۳۸ شمال» به‌دست آمده است نشان دهنده تعهدپذیری کره شمالی در قبال توافقی است که در ماه میلادی گذشته (ژوئن) میان پیونگ‌یانگ-آمریکا حاصل شد.

 البته پیونگ‌یانگ می‌گوید از سایت «سوهائی» برای پرتاب ماهواره استفاده می‌شود حال‌آنکه آمریکا مدعی است کاربرد اصلی آن آزمایش موشک دوربرد بوده است.

تصاویر ماهواره‌ای اخیر درحالی منتشر می‌شود که پیشتر برخی با متهم کردن پیونگ‌یانگ به پنهان‌کاری، تعهدپذیری کره شمالی در قبال توافق به دست آمده در نشست ۲۲ خرداد میان سران ۲ کشور را زیر سوال بردند.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیروز دوشنبه از پیشرفت در رابطه آمریکا و کره شمالی ابراز خرسندی کرد و گفت: در ۹ ماه گذشته، پیونگ‌یانگ هیچ موشکی شلیک نکرده و آزمایش هسته‌ای نیز انجام نداده است.

اما همانطور که پیشتر اشاره شد، منابع اطلاعاتی آمریکا مدعی هستند کره شمالی برنامه تولید تسلیحات هسته‌ای خود را مخفیانه ادامه می‌دهد.