به گزارش پارس نیوز، 

پلیس ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد نیرو‌های امنیتی این کشور در یک رشته عملیات در سراسر استانبول، 43 تبعه خارجی را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش بازداشت کرده اند.

پلیس ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد واحد‌های مبارزه با تروریسم پلیس در استانبول روز جمعه به صورت همزمان تعدادی از شبه‌نظامیان مظنون را در 15 خانه بازداشت کردند.

در این بیانیه آمده است: به نظر می‌رسد که این افراد از اعضای گروه‌های رسانه‌های اجتماعی وابسته به داعش بوده و با اعضای این گروه تروریستی که در مناطق جنگی به سر می‌برند نیز در تماس هستند.

گروه تروریستی داعش طی سال‌های اخیر چندین مورد حمله در سراسر ترکیه انجام داده است که از جمله آن‌ها حمله به یک باشگاه شبانه در استانبول در تاریخ یکم ژانویه سال گذشته میلادی بود که به کشته شدن 39 نفر منجر شد. دومین مورد از حملات این گروه تروریستی، بمب گذاری در مرکز تاریخی شهر استانبول در سال 2016 بود که باعث کشته شدن 12 نفر شد.

طی دو سال گذشته، ترکیه اقدامات امنیتی را در سراسر این کشور علیه شبکه‌های تروریستی وابسته به داعش تشدید، تعدادی از عناصر این گروه را بازداشت و چندین هسته تروریستی داعش را نیز منحل کرده است.