به گزارش پارس نیوز، 

یکی از مسؤولان ارشد مخالفان سوری ادعا کرد: ترکیه و روسیه توافق کرده‌اند که نیروهای تحت امر دولت بشار اسد از حلب خارج شده و کنترل این شهر را به ترکیه واگذار کنند. در صورت حصول چنین توافقی حلب، دومین شهر بزرگ سوریه بازسازی شده و بیش از سه میلیون آواره که در ترکیه و اروپا زندگی می‌کنند به وطن‌ خود بازمی‌گردند.

فواد علیکو، عضو ائتلاف نیروهای مخالف سوری در گفت‌وگو با روزنامه ینی شفق ترکیه مدعی شده است، هیئت‌های روسیه و ترکیه مذاکراتی را درباره حلب آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: مسیر طولانی از دو جنبه سیاسی و نظامی در زمینه نظارت و تسلط ترکیه بر حماة، حلب و ادلب طی شده است. از سوی دیگر برای بازگشت سه میلیون پناهجوی مقیم ترکیه به حلب باید نیروهای حکومت اسد از این شهر خارج شوند. شواهد و نشانه‌های نقشه "گذرگاه سنی" رو به تجلی یافتن است که شامل حماة، حلب و ادلب بعد از تخلیه دو شهرک شیعه نشین الفوعه و کفریاست و از نیمه دوم سال جاری میلادی مناطق تحت نفوذ آمریکا یا پ.ک.ک در شرق و ارتش آزاد و ترکیه در مرکز و روسیه و نظام سوریه در مناطق غربی و جنوبی تشکیل خواهند شد.

این در حالی است که تحت نظارت روسیه و ترکیه، ساکنان الفوعه و کفریا در حومه ادلب که از سه سال پیش در محاصره شورشیان سوری بودند، از این دو شهرک خارج شدند.