به گزارش پارس نیوز، 

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) مجددا نوار غزه را به حمله همه‌جانبه تهدید کرد.

لیبرمن در گفت‌وگو با یک شبکه رادیویی مدعی شد: «سران حماس، ما را به وضعیتی رسانده‌اند که نیاز است تا عملیات نظامی وسیع و دردناکی را (علیه غزه) آغاز کنیم».

به نوشته وبگاه «دبکافایل» وی همچنین افزود که ساکنان غزه باید بهای تداوم پرواز بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین را بپردازند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین در بازدید از زمین‌ها و اراضی آتش‌گرفته بر اثر فرود بادبادک‌های فلسطینیان، اذعان کرد که توان بازدارندگی اسرائیل کمرنگ شده و صهیونیست‌ها دیگر احساس امنیت ندارند.

لیبرمن پیشتر هم هشدار داده بود که اگر ارسال بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا توسط گروه‌های مقاومت از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین متوقف نشود، عملیات نظامی جدیدی شدیدتر از عملیات سال 2014 اجرا خواهند کرد.

مرز غزه و مناطق نزدیک به آن طی روزهای اخیر بسیار ملتهب و شاهد تبادل آتش بین گروه‌های مقاومت فلسطینی و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بوده است.

این در حالی است که جنبش مقاومت «جهاد اسلامی» بامداد یکشنبه اعلام کرد که با میانجی‌گری مصر، بین گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه و رژیم صهیونیستی آتش‌بس برقرار شده است.

بادبادک‌های آتش‌زای فلسطینی‌ها در طول برگزاری راهپیمایی‌های بازگشت در ماه آوریل، می و ژوئن ۲۰۱۸، مشکلات جدی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده زیرا مقابله با آن بر خلاف سادگی‌اش، آسان نیست.

تل‌آویو در ادامه تلاش‌ها برای متوقف کردن پرواز بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه به سمت اراضی شهرک‌نشینان، دست به دامن سامانه‌های پهپادی خودکار شد. (جزئیات بیشتر)

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تخمین زده است که طی دو ماه اخیر، تاکنون حدود ۱۲۰۰ بادبادک و بالن آتش‌زا از نوار غزه به پرواز درآمده است که حدود ۵۰۰ عدد آن را ارتش صهیونیستی، ساقط کرده است. 

همچنین وزارت جنگ این رژیم می‌گوید که حداقل ۷۰۰ عدد این بادبادک‌ها با فرود در مزارع صهیونیست‌ها، حداقل به طور مجموع بیش از بیست کیلومتر مربع را به آتش‌ کشیده است.

مقامات رژیم صهیونیستی تخمین زده‌اند که آتش‌سوزیِ اراضی و مزارع شهرک‌نشینان مجاور نوار غزه ناشی از بادبادک‌های آتش‌زا، بیش از سه میلیون دلار به آنها خسارت وارد کرده است.