به گزارش پارس نیوز، 

براساس اطلاعات موجود در پایگاه داده‌های رسمی آمریکا، واشنگتن با یک شرکت واقع در مریلند قراردادی به ارزش 21.2 میلیون دلار برای طراحی و ساخت یک بخش امنیتی مازاد در سفارت این کشور در قدس منعقد کرده است.

بنا به گزارش اسپوتنیک با توجه به هزینه 335 هزار دلاری ایجاد تغییرات در کنسولگری پیشین آمریکا که سفارت این کشور از تل‌آویو به آنجا منتقل شد، هزینه نهایی گشایش سفارت آمریکا در قدس اشغالی به بیش از 21.5 میلیون دلار خواهد رسید.

در ماه مارس رئیس جمهور آمریکا مدعی شد هزینه انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی در حدود 250 هزار دلار است. ترامپ در این باره به خبرنگاران اعلام کرد: «آنها درخواست 1 میلیارد دلاری را هفته گذشته روی میز من گذاشتند ولی ما آن را تنها با 250 هزار دلار انجام می‌دهیم».

دونالد ترامپ در آن زمان گفته بود به جای ساخت یک ساختمان جدید، گزینه کم هزینه‌تر یعنی بازسازی ساختمان کنسولگری را برای سفارت جدید انتخاب کرده است. یک ماه پس از آن ترامپ در اظهارنظری هزینه انتقال سفارت را 400 هزار دلار اعلام کرد. 

در آن زمان ترامپ مدعی شد که توانسته نزدیک به یک میلیارد دلار از پول مالیات دهندگان آمریکایی را، از طریق موافقت نکردن با ساخت ساختمان جدید سفارت، پس‌انداز کند.

در دسامبر سال 2017 ترامپ اعلام کرد قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد و از وزارت خارجه این کشور خواست تا روند انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس را آغاز کند.

اقدام رئیس جمهور آمریکا در انتقال سفارت با استقبال صهیونیست‌ها روبرو شد اما اعتراضات گسترده بین‌المللی را به دنبال داشت. بنا به گزارش‌ها بیش از 10 هزار فلسطینی معترض در نوار غزه در روز افتتاح سفارت آمریکا در قدس  اشغالی دست به تظاهرات زدند.