به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از خبرگزاری رویترز، «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا، قانون‌گذاران شورشی در حزب محافظه‌کار را تهدید به برگزاری انتخابات ملی در تابستان کرد.

براساس گزارشی که نشریه «تایمز» منتشر کرده، می تهدید کرده که چنانچه این اعضا برنامه‌های برگزیت او را برای مسائل گمرکی بر هم بزنند، انتخابات زودهنگام برگزار خواهد کرد.

در یکی از جنجال‌آفرین‌ترین دوره‌ها در تاریخ سیاسی معاصر بریتانیا، در چهار سال گذشته چهار انتخابات سراسری برگزار شده است: همه‌پرسی استقلال اسکاتلند در سال ۲۰۱۴، انتخابات بریتانیا در سال ۲۰۱۵، همه‌پرسی برگزیت در سال ۲۰۱۶ و انتخابات زودهنگام در سال گذشته میلادی.

تایمز گزارش کرد که اعضای فراکسیون حزب محافظه‌کار که نظم را در این حزب به اجرا درمی‌آورند، دقایقی پیش از یک رای‌گیری سرنوشت‌ساز در روز گذشته -سه‌شنبه- درباره تعرفه‌های گمرکی، به قانون‌گذاران طرفدار اروپا در این‌باره هشدار دادند.

پارلمان با ۳۰۷ موافق و ۳۰۱ مخالف، علیه لایحه‌ای درباره قوانین تجاری رای داد. براساس این لایحه دولت چنانچه نتواند تا ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹ با اتحادیه اروپا درباره مفاد تجارت آزاد به توافق برسد،‌ باید تلاش کند تا با اتحادیه اروپا بر سر ایجاد یک اتحادیه گمرکی توافق کند.