به گزارش پارس نیوز، 

 

"ناظم العبادی" دبیرکل حزب "الاستقامة" از ائتلاف "سائرون" با اشاره به تصمیم مقتدا صدر برای تغییر ساختار گردان های صلح و تحویل سلاح آنان و نیز ممنوعیت فعالیت نظامی خارج از عراق هدف از این اقدام را بازنگری در ساختار گردان های صلح و سازماندهی مجدد آن متناسب با مرحله آینده دانست و گفت: عراق پس از انتخابات نیازمند فراهم کردن مقدمات مرحله جدید و محدودیت سلاح و تقویت دولت است و علاوه بر این به توسعه این گردان ها و افزایش سطح توانمندی حرفه ای و سازمانی آن نیازمند است تا با نیازهای مرحله آینده و طرح اصلاح طلبی تناسب داشته باشد.

بر این اساس تجدید نظر ساختاری به منظور رشد پایگاههای مردمی و ارتقای نیروی انسانی در تمام سطوح فقط به گردان های صلح خلاصه نمی شود بلکه تمام گروههای زیرمجموعه جریان صدر را در برمی گیرد و این یکی از عوامل رشد و توسعه این جریان و همراهی و سازگاری با تحولات است.

تشکیل ارتش المهدی و سپس بی نیازی از آن

باید در نظر داشت که گردانهای صلح یک نیروی دفاعی است که در سال 2014 بعد از گروه "ارتش المهدی" تشکیل شد زیرا هدف از تشکیل ارتش المهدی مقاومت در برابر اشغالگران آمریکایی بود در نتیجه پس از پایان رسمی اشغال در سال 2012 این گروه برچیده شد اما در سال 2014 تهدیدهایی از سوی گروههای تروریستی احساس شد به همین دلیل گردانهای صلح با هدف دفاع از خاک عراق، ملت و مقدسات آن تشکیل شد که نیروهای آن به رهبری مقتدا صدر به شکل عملی در میدان های نبرد علیه داعش شرکت کردند.

ائتلاف سائرون با دولت قانون

ناظم العبادی با اشاره به ملاحظات مقتدا صدر درباره ائتلاف با دولت قانون به رهبری نوری المالکی هرگونه ائتلاف بین سائرون و دولت قانون را منتفی ندانست. وی گفت: از نظر اصولی دولت قانون می‌تواند بدون مالکی در ائتلاف شرکت کند اما قبول مالکی به عنوان یکی از اشخاص شرکت کننده در ائتلاف به طور کلی در مرحله آینده قابل قبول نیست.