به گزارش پارس نیوز، 

صدر اعظم آلمان در واکنش به اظهارات ترامپ که برلین را «اسیر» مسکو توصیف کرده بود، گفت آلمان کشوری مستقل است و مستقلانه درباره موضوعات مختلف تصمیم‌گیری می‌کند.

 اجلاس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هنوز رسما آغاز نشده که جدال لفظی سران اعضای این پیمان با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به رسانه‌ها کشیده است.

ترامپ که برای شرکت نشست سران کشورهای عضو ناتو به بروکسل بلژیک سفر کرده، امروز در همان ساعات ابتدایی و در مراسم صبحانه کاری با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو، در برابر دوربین‌ها به آلمان تاخت و گفت برلین به دلیل وابستگی به تأمین انرژی از روسیه، «اسیر» مسکو است. (جزئیات بیشتر)

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان ساعتی بعد از این اظهارات، در بدو ورود به محل برگزاری نشست، به صحبت‌های ترامپ واکنش نشان داد و گفت آلمان اکنون کشوری مستقل است و خودش برای خود تصمیم می‌گیرد.

او گفت: «من زمانی را که شرق آلمان در کنترل شوروی بود، به یاد می آورم. خوب است که آلمان امروز مستقل است و تصمیماتش را مستقلانه اتخاذ می‌کند.»

صدر اعظم آلمان با بیان اینکه کشورش کمک زیادی به ناتو کرده و برای این پیمان اهمیت زیادی قائل است، گفت تصور می‌کند که بحث‌های داغی در نشست جاری در بروکسل صورت گیرد.

ترامپ که در سال ۲۰۱۶ هنگام تبلیغات انتخاباتی ناتو را سازمانی «منسوخ» و «نخ‌نما» توصیف کرده بود، پس از حضور در کاخ سفید هرچند گفت به حضور در ناتو متعهد است، اما بارها اعضای این سازمان را به صورت خصوصی و عمومی هدف انتقاد قرار داده است.

وی هفته گذشته در نامه‌ای به اعضای این پیمان، از آن‌ها به دلیل آنچه او «عدم تخصیص منابع کافی به ناتو» خوانده انتقاد کرده و گفته بود که واشنگتن نمی‌تواند بیش از این برای تأمین امنیت اروپا هزینه کند، در حالی که اروپایی‌ها خود این هزینه را متقبل نمی‌شوند.