به گزارش پارس نیوز، 

با افزایش هر روزه تنش میان رژیم صهیونیستی و مقاومت غزه و حملات هوایی ارتش صهیونیستی و در مقابل پرواز بادبادک‌ها بر فراز مزارع شهرک‌نشینان و به آتش کشیدن آن‌ها، ساکنان سرزمین اشغالی طی یک نظرسنجی حماس را پیروز این تنش دانستند.

در این نظرسنجی که از سوی پایگاه «واللا» صورت گرفت، 44 درصد سؤال‌شوندگان معتقد بودند که جنبش حماس دست برتر را در اتفاقات اخیر دارد و پیروز میدان خواهد بود. 27 درصد نیز ارتش صهیونیستی را پیروز معرکه دانسته‌اند. 29 درصد نیز گفته‌اند: نمی‌دانیم!

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که 61 درصد سؤال‌شوندگان اعتقاد دارند که ارتش صهیونیستی نباید در شرایط فعلی آتش‌بس را بپذیرد. 27 درصد، اما نظر برعکس این را دارند.

درباره سیاست کلی تل آویو در خصوص نوار غزه، 58 درصد گفته‌اند که از آن حمایت نمی‌کنند و 35 درصد حمایت خود را اعلام کرده‌اند. با این حال 45 درصد گفته‌اند که عملیات نظامی گسترده در غزه را تأیید می‌کنند و 37 درصد مخالف هر گونه جنگ در این منطقه بودند.

انجام این نظرسنجی در شرایطی صورت می‌گیرد که فلسطینیان ساکن غزه با وسیله‌ی ساده‌ای به نام بادبادک آتش‌زا، توانسته‌اند خسارات گسترده‌ای به شهرک‌نشینان وارد سازند و نزدیک به 4 هزار هکتار از مزارع آن‌ها را به آتش بکشند. در مقابل نیز جنگنده‌های ارتش صهیونیستی به صورت بی هدف نقاط مختلفی از نوار غزه را بمباران می‌کنند.

مقامات رژیم صهیونیستی تخمین زده‌اند که آتش‌سوزیِ اراضی و مزارع شهرک‌نشینان مجاور نوار غزه ناشی از بادبادک‌های آتش‌زا، بیش از سه میلیون دلار به آن‌ها خسارت وارد کرده است.