به گزارش پارس نیوز، 

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه صبح امروز یکشنبه مقر مقاومت فلسطین در شرق غزه را در اقدامی که نقض آتش‌بس اعلام شده محسوب می‌شود، بمباران کردند.

آتش‌بسی که با میانجی‌گری مصر بین اسرائیل و مقاومت فلسطین در غزه اعلام شده بود، چند ساعت بعد از اجرایی شدن، از سوی رژیم صهیونیستی نقض شد.

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد، دو خمپاره امروز به شهرک‌های غلاف غزه اصابت کرد که منبع آن از نوار غزه بود و در واکنش به این حمله سکوهای پرتاب موشک مقاومت را هدف گرفته است.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای کوتاه افزود، دو خمپاره که از غزه به سمت اسرائیل شلیک شده بودند، رصد شدند و ارتش، سکوی پرتاب خمپاره‌های مذکور را بمباران کرد.

عوفر جندلمن، سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز شب گذشته اعلام کرد، نتانیاهو با آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک و فرماندهان امنیتی دیدار کرد و آنها تصمیم گرفته‌اند عملیات قوی را علیه حملات حماس صورت دهند.

این مقام دولت اسرائیل گفت: تل‌آویو تصمیم گرفته تدابیر قوی در واکنش به حملات از غزه اتخاذ کند و اسرائیل اقداماتش را برحسب نیاز گسترش خواهد داد.

نتانیاهو اظهار داشت، حمله نظامی هوایی که نیروهای اسرائیلی صورت دادند شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین حمله علیه حماس از سال 2014 بوده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت، تل‌آویو سطح حملات خود را علیه اقدامات حماس افزایش خواهد داد و اگر حماس امروز پیام ما را نفهمد فردا خواهد فهمید.

حماس اعلام کرده بود، میانجی‌گری‌ها و مداخله‌های منطقه‌ای و بین‌المللی موجب دستیابی به توافق آتش‌بسی بین گروه‌های مقاومت و ارتش اشغالگر شد.

فوزی برهوم، سخنگوی حماس گفته بود، تلاش‌های چند طرف از زمان آغاز بمباران‌های اسرائیل برای توقف تجاوزات آغاز شد که بالاخره تلاش مصر در بازگرداندن آرامش به ثمر نشست.

جهاد اسلامی نیز بر دستیابی به آتش‌بس تاکید کرده بود.

غزه از صبح روز شنبه شاهد موج سلسله حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت دو کودک و زخمی شدن 30 تن شد. گروه‌های مقاومت نیز چندین راکت را به مقرهای اسرائیلی در همجواری غزه شلیک کردند که در میان آنها زخمی‌هایی برجای گذاشت.

به گفته ارتش صهیونیستی،‌ سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی 20 موشک از 100 موشک مقاومت را رهگیری کرده است.