به گزارش پارس نیوز، 

آفریقای جنوبی در حالی امسال قرار است مراسم سالروز تولد 100 سالگی نلسون ماندلا، رهبر ضد آپارتاید فقید این کشور را جشن بگیرد که نخستین رئیس جمهوری سیاهپوست آمریکا قرار است در این مراسم به ایراد سخنرانی بپردازد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، نلسون ماندلا در سال 2013 در حالی درگذشت که همچنان یک شخصیت برجسته سیاسی و انسانی در سراسر جهان محسوب می‌شود که موفق شد به آپارتاید در آفریقای جنوبی پایان دهد؛ وی پس از 27 سال حبس از زندان آزاد شده بود.

تولد رهبر فقید ضد آپارتاید آفرقای جنوبی در 18 ژوئیه سال جاری میلادی در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود و بنیاد نلسون ماندلا در سال جاری میلادی از مردم در سراسر جهان خواسته تا دست به اقدامات مناسب و درخور بزنند.

باراک اوباما به عنوان نخستین رئیس جمهوری سیاهپوست آمریکا قرار است در 17 ژوئیه سال جاری میلادی برای این مراسم به ایراد سخنرانی بپردازد و معاونانش گفته‌اند که این نخستین خطابه مهم از زمان ترک کاخ سفید در سال 2017 است.

بنجامین رودز، از معاونان اوباما به روزنامه نیویورک تایمز گفت: این فرصتی برای ارائه پیام صبر، تکامل و دموکراسی در برهه ای از زمان است که چالش هایی بزرگ برای میراث ماندلا در سراسر جهان به وجود آمده است.

اوباما همچنین در 18 ژوئیه با 200 رهبر جوان منتخب از سراسر آفریقا برای یک برنامه آموزشی پنج روزه دیدار می‌کند و میزبان آنها خواهد بود.