به گزارش پارس نیوز، 

وب‌سایت نزدیک به محافل امنیتی رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت دیدار نتانیاهو و پوتین در خصوص مسائل جنوب سوریه بی‌نتیجه است.

وب‌سایت دبکافایل در گزارشی با اشاره به بی‌نتیجه‌بودن سفرهای پیاپی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو و بدقولی‌های رئیس‌جمهور روسیه نوشت دیدار اخیر نتانیاهو با ولادمیر پوتین نیز هیچ دستاوری برای اسرائیل نخواهد داشت.

نخست‌وزیر اسرائیل بارها به رئیس‌جمهور روسیه و آمریکا اعلام کرده است که مخالفت حضور نظامی ایران در سوریه است و مدعی شده که نیروهای ایرانی باید از خاک سوریه خارج شوند. در حالی که  مقامات ارشد دولت سوریه و بشار اسد بارها تأکید کرده‌اند حضور ایران در سوریه به درخواست دمشق بوده و تهران صرفاً حضوری مستشاری دارد و نه نظامی.

بیشتر بخوانید: تلاش اسرائیل، عربستان، و امارات برای برهم‌زدن روابط ایران و روسیه

روزنامه«هاآرتص» روز سه‌شنبه در گزارشی نوشته بود بنیامین نتانیاهو در دیدار روز چهارشنبه  با ولادیمیر پوتین پیشنهاد خروج نیروهای ایرانی از سوریه  در ازای رفع تحریم‌های آمریکا علیه روسیه را ارائه می دهد.

دبکافایل با بیان اینکه پوتین خواستار خروج ایران از سوریه نیست، افزود نتانیاهو طی شش ماه گذشته برای سومین بار روز چهارشنبه با ولادمیر پوتین در مسکو دیدار می‌کند اما هر بار از خواسته‌های خود پا پس می‌کشد. پس از مواضع تند اولیه رژیم صهیونیستی در این خصوص، اکنون این رژیم از ارتش سوریه می‌خواهد که به توافق 1974 پایبند باشد. پایبندی به توافق 1974 یعنی استقرار نیروهای ارتش سوریه در 10 کیلومتری سرزمین‌های اشغالی.

دبکافایل در پایان با اعلام بی‌نتیجه‌بودن درخواست نتانیاهو از پوتین و دونالد ترامپ برای خروج ایران از سوریه تأکید کرد ولادمیر پوتین هیچ تمایلی به خروج ایران از سوریه ندارد و از سوی دیگر نیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، نیز عمیقاً خواستار مداخله نظامی بیشتر در سوریه نیست و درخصوص درخواست خروج ایران از سوریه، اسرائیل تنهاست.