به گزارش پارس نیوز، 

"ینز استولنبرگ"، دبیر کل ناتو در مصاحبه‌ای با روزنامه "دی ولت" آلمان انتقاد شدیدی به سیاست های مسکو وارد کرده و تاکید کرد که مذاکره و نزدیکی به روسیه مهم است اما تنها تحت شرایط معینی.

وی تاکید کرد برای اینکه مناسبات ما بهبود یابد روسیه باید قوانین بین المللی را بپذیرد.

استولنبرگ که در آستانه دیدار وزرای امور خارجه ناتو در بروکسل سخن می گفت روسیه را به اعمال خشونت علیه همسایگانش متهم کرد.

وی همچنین این انتقادها را به مسکو وارد کرد که این کشور به صورت قابل توجهی ارتش خود را گسترش داده ، از دولت سوریه حمایت کرده و در انتخابات ها مداخله کرده و حملات سایبری را هدایت می کند. مذاکره با روسیه سخت است اما دقیقا به این دلایل بسیار اهمیت دارد.

دبیر کل ناتو در بخش دیگری از مصاحبه با این روزنامه آلمانی تاکید کرد که ناتو نمی خواهد روسیه را منزوی کند. روسیه همسایه ما است.

وی از این واقعیت استقبال کرد که آلمان یک طرفدار و وکیل قدرتمند برای رویکرد دوجانبه با روسیه در زمینه دفاع و مذاکرات قدرتمندانه تر است.

وی همچنین در مبارزه با تروریسم بین المللی بر عزم و اراده این ائتلاف نظامی برای گسترش عملیات آموزش نیروهای امنیتی در عراق تاکید کرده و گفت: برای اینکه شایستگی عراقی ها در مبارزه با تروریسم تقویت شود ناتو تصمیم دارد عملیات آموزشی خود در این کشور را تقویت کرده و یک عملیات آموزشی جدید برای عراق را در نشست ماه جولای برنامه ریزی کند.

استولنبرگ همچنین تاکید کرد که تروریسم داعش تقریبا همه مناطق تحت تصرف خود در عراق را از دست داده است و میلیون ها نفر از ستم آن ها آزاد شده اند. اما این تهدید هنوز برطرف نشده است و ما نمی توانیم به راحتی به آن پشت کنیم.