به گزارش پارس نیوز، 

روز یکشنبه رسانه‌های انگلیس گزارش دادند «دیوید دیویس» و «استیو بیکر»، معاون دیویس و رئیس وزراتخانه خروج از اتحادیه اروپا، در اعتراض به برنامه «سست» برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است، از سمت خود استعفا کردند.

عصر روز گذشته نیز رسانه‌های این کشور از استعفای «بوریس جانسون»، وزیر خارجه انگلیس خبر دادند.

در پی استعفای بوریس جانسون، رئیس حزب کارگر انگلیس خواستار استعفای «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس شد.

نخست‌وزیر انگلیس دقایقی پس از استعفای وزیر خارجه‌اش به مجلس عوام رفت و از آنجا اتحادیه اروپا را تهدید کرد که اگر با برنامه پیشنهادی لندن برای برگزیت موافقت نکند، انگلیس بدون هیچ توافق جانبی، به یکباره از اتحادیه خارج می‌شود.

خبرگزاری دویچه وله در گزارشی ضمن اضاره به استعفای 3 مقام بلندپایه دولت انگلیس نوشت: استعفای دو تن از ایدئولوژیست‌های سرسخت برگزیت، انگلیس را در سراشیبی یک هرج و مرج قرار می‌دهد و امید اتحادیه اروپا برای آغاز مذاکرات با انگلیس طی هفته جاری درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و نحوه ارتباط اتحادیه با این کشور در پی برگزیت را از بین خواهد برد.

این پایگاه آلمانی افزود: جمعه گذشته بود که ترزا می‌ تلاش کرد تا به اجبار اتحادی را میان اعضای کابینه خود ایجاد کند، اما اکنون همه امور از هم پاشیده و تلاش‌ها به طرز وحشتناکی اشتباه بوده است، حزب محافظه‌کار انگلیس به شدت بر سر مسئله چگونگی ارتباط با اتحادیه اروپا بعد از برگزیت دچار دو دستگی و اختلاف شده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: برگزیت در حال ایجاد شکاف در انگلیس و حزب محافظه‌کار این کشور و ایجاد جدال‌های سیاسی در این کشور است.