به گزارش پارس نیوز، 

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد پکن هرگز تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را که بر اساس قوانین بین‌المللی نباشند، نمی‌پذیرد.

هوا چان‌یینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، امروز (دوشنبه) تأکید کرد پکن هرگز تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را که بر اساس قوانین بین‌المللی نباشند نمی‌پذیرد. وی همچنین تأکید کرد چین حق مشروع خود را برای پیگیری منافعش (در این زمینه) محفوظ می دارد.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین: تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را نمی‌پذیریم

چان‌یینگ که این سخنان را در یک نشست خبری در پکن بیان می کرد، افزود چین به تلاش هایش برای حفظ دستاوردهای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+4 (برجام) پس از خروج آمریکا از این توافق، ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه چین که این اظهارات را در پاسخ به پرسشی درباره نشست روز جمعه وزرای خارجه کشورهای باقی مانده امضاکننده «برنامه جامع اقدام مشترک» موسوم به برجام بیان می کرد، همچنین از ارائه پیشنهاد 5 ماده ای توسط چین در این زمینه خبر داد.

دیپلمات های ارشد فرانسه، آلمان، انگلیس، چین، روسیه و ایران روز جمعه برای نخستین بار پس از اعلام خروج آمریکا از برجام توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، در وین با یکدیگر دیدار و درباره اقدامات موردنیاز برای حفظ این توافق رایزنی کردند.

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اینکه پکن در این نشست یک پیشنهاد 5 ماده‌ای مطرح کرده، بر حفظ قوانین بین المللی و اینکه قدرت های جهانی باید در این باره صداقت و احساس مسئولیت داشته باشند، تأکید کرد. وی همچنین ضمن تأکید بر لغو تحریم های یکجانبه، افزود طرف های مذاکره کننده باید به گفتگو و رایزنی‌ها با رویکردی سازنده درباره موضوعاتی که باعث نگرانی آنها شده است، متعهد باشند.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین افزود برای حفظ و اجرای برجام هنوز اقدامات زیادی باید صورت بگیرد و چین به تلاش های خود برای حفظ این توافق ادامه خواهد داد.