به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد 11 جولای یعنی چهارشنبه هفته جاری با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کند. پیش بینی می شود نتانیاهو بار دیگر در این دیدار بر این مساله پافشاری خواهد کرد که تل آویو در برابر حضور نظامی ایران در سوریه ساکت نخواهد نشست و تقویت حضور ایران در سوریه را تحمل نمی کند.

نتانیاهو در این باره گفت: طی هفته جاری به مسکو سفر خواهم کرد تا دیدار مهمی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه داشته باشم. ما بارها با یکدیگر دیدار کرده‌ایم تا هماهنگی‌های امنیتی را تضمین کنیم و البته درباره تحولات منطقه‌ای صحبت کنیم.

وی افزود: من در این دیدار بر 2 سیاست اصولی اسرائیل تاکید خواهم کرد؛ نخست اینکه، ما استقرار حضور نظامی ایران و نیروهای نیابتی آن در سوریه را تحمل نخواهیم کرد، چه نزدیک مرزهای ما با سوریه و چه دورتر از مرزهای مشترک ما. دوم آنکه، ما خواستار آن خواهیم شد که سوریه و ارتش سوریه به توافقنامه جداسازی نیروها مربوط به سال 1974 میلادی پایبند باشد.

قرار است دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و پوتین در نشست 16 جولای در شهر هلسینکی پایتخت فنلاند نیز درباره نقش ایران در سوریه رایزنی کنند.

هفته گذشته جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شده بود که نشست مهم روسای جمهور آمریکا و روسیه می‌تواند مقدمه‌ای برای مذاکرات مهمتر درباره بیرون کردن نیروهای ایرانی از سوریه باشد.

البته دیمتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین این ادعاها را رد کرده است. اسرائیل بارها ادعا کرده است که ایران به دنبال حضور نظامی دائمی در خاک سوریه است تا نفوذ خود در سراسر منطقه را گسترش دهد. تهران بارها این ادعاها را رد کرده و بر این مساله تاکید نموده است که حضور مستشاران نظامی ایران در سوریه تنها با درخواست دولت بشار اسد بوده است.