به گزارش پارس نیوز، 

ترزا مِی، نخست‌وزیر انگلیس، امروز نکات محوری ۱۲ ماده‎ای این کشور را در رابطه با ادامه مذاکرات برکسیت با اتحادیه اروپا منتشر کرد.

 به گزارش پایگاه اینترنتی دفتر نخست وزیری انگلیس در پلاک 10 خیابان داونینگ، ترزا مِی، نخست‌وزیر انگلیس، نکات محوری 12 ماده‎ای این کشور را در رابطه با ادامه مذاکرات برکسیت با اتحادیه اروپا (روند خروج انگلیس از این اتحادیه) منتشر کرد.

نخست وزیر انگلیس با انتشار تصاویری ویدیویی در فضای مجازی نوشت: اعضای کابینه روز گذشته بر سر «معامله برکسیت ما برای انگلیس» به توافق رسیدند که 12 نکته کلیدی از آن را -که ما در ادامه مذاکرات برکسیت با اتحادیه اروپا بر آن‎ها تأکید خواهیم کرد- ذیلاً منتشر می‎کنیم.

وی افزود: دولت انگلیس تلاش خواهد کرد با مد نظر داشتن این مطالبات که به نفع شهروندان انگلیسی خواهد بود، مذاکرات برکسیت را با مقامات اتحادیه اروپا به پیش ببرد. این نکات شامل موارد زیر است:

انگلیس در تاریخ 29 مارس 2019 اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

 انگلیس (پس از برکسیت) به تردد آزاد (آوارگان) خاتمه خواهد داد و بار دیگر کنترل مرزهای کشورمان (انگلیس) را به دست خواهد گرفت.

دیگر انگلیس (پسا برکسیت) پول‎های هنگفت هر ساله به اتحادیه اروپا (که سایر اعضا می‎پردازند) نخواهد فرستاد.

   انگلیس از الگوی جدید مطابق با درخواست‎های تجار استفاده خواهد کرد که به این کشور آزادی عمل می‎دهد که در سراسر جهان توافقات جدید تجاری منعقد کند.

منطقه تجارت آزاد اتحادیه اروپا-انگلیس تشکیل خواهد شد که کتاب قانون مشترک برای کالاهای صنعتی و محصولات زراعی خواهد داشت که برای اشتغال زایی خوب خواهد بود.

تعهد به نگه داشتن معیارهای بالا در خصوص کالاهای مصرفی، حقوق اشتغال و محیط زیست.

قفل پارلمانی (در انگلیس) بر روی تمام قوانین و مقررات جدید (بدون تصویب پارلمان قوانین و مقررات جدید در رابطه با برکسیت وضع نخواهد شد).

انگلیس سیاست مشترک (اتحادیه اروپا) را در خصوص امور کشاورزی و ماهیگیری ترک خواهد کرد.

بازگرداندن استیلای دادگاه‎ها و محاکم انگلیس با پایان دادن به حوزه اختیارات دادگاه عدالت اروپا در انگلیس.

هیچ مرز سختی میان ایرلند شمالی و ایرلند و همچنین میان ایرلند شمالی و انگلیس وجود نخواهد داشت (تردد آزاد میان این مناطق برقرار خواهد بود).

ادامه همکاری‎های نزدیک (با اتحادیه اروپا) در خصوص امور امنیتی تا بتوانیم مردمِ خود را در شرایط امن نگه داریم.

سیاست خارجی و سیاست دفاعی مستقل برای انگلیس، ضمن همکاری نزدیک با اتحادیه اروپا و سایر هم‎پیمانان انگلیس.