به گزارش پارس نیوز، 

هفته‌نامه آلمانی اشپیگل در تازه‌ترین شماره خود که روز جمعه (۶ ژوئیه / 15 تیر) منتشر شد گزارش داد که آلمان قصد ندارد در ماموریت جدید پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عراق شرکت کند.

قرار است که ناتو به‌زودی برای آموزش نظامی افسران عراقی 550 کارشناس را به عراق بفرستد.

حزب سوسیال دموکرات آلمان که در ائتلاف دولتی شرکت دارد از کمک نظامی به ارتش عراق حمایت می‌کند اما مخالف دخالت کشورش در ماموریت جدید ناتو است.

در گزارش اشپیگل آمده است که آلمان در ماه‌های اخیر در حال تهیه‌ طرحی برای آموزش نظامیان عراق به‌ویژه در زمینه‌ی مین‌یابی است. بر اساس این طرح کارشناسان نظامی آلمان در اردن برای مدت 6 تا 8 هفته به عراق منتقل می‌شوند.

به این ترتیب احتمال می‌رود که نشست آتی ناتو به میدانی برای تاخت و تاز رئیس جمهور ایالات متحده علیه صدر اعظم آلمان تبدیل شود. این نشست اواسط هفته‌ی آینده در بروکسل برگزار می‌شود.

دونالد ترامپ بارها از آلمان به دلیل عدم افزایش بودجه‌ نظامی‌خود انتقاد کرده است. روز 3 ژوئیه روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که رئیس جمهور ایالات متحده به چند تن از سران کشورهای عضو ناتو نامه نوشته است. بر اساس این گزارش، متن نامه به آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان تند بوده و از آلمان به دلیل سرپیچی از افزایش بودجه‌ی نظامی انتقاد شده است.

چهارم ژوئیه آنگلا مرکل هم با اشاره به مناطق بحرانی مانند سوریه، افغانستان و شرق اوکراین تاکید کرد که بودجه‌ دفاعی ناتو باید بیشتر شود. او وعده داد که کشورش هزینه‌های دفاعی خود را در انطباق با کارآمدی اقتصادی، تا سال 2025 به میزان ۱،۵ درصد افزایش خواهد داد.

در پیش‌نویس جدید بودجه‌ سال 2019 آلمان، 4 میلیارد یورو به بودجه نظامی افزوده شده که در مجموع به۴۲،۹۰ میلیارد یورو خواهد رسید.