به گزارش پارس نیوز، 

صادق خان شهردار لندن روز پنجشنبه با درخواست گروهی از مخالفان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای پرواز یک بادکنک غول‌پیکر تمسخرآمیز از او، بر فراز پارلمان انگلیس موافقت کرد.این بادکنک غول‌پیکر 6 متری که به شکل کودکی ترامپ، با چهره‌ای عصبانی طراحی‌شده، قرار است جمعه هفته آینده (22 تیرماه) هم‌زمان با تظاهرات اعتراضی مردم انگلیس به پرواز درآید.

این بادکنک غول‌پیکر 6 متری که به شکل کودکی ترامپ، با چهره‌ای عصبانی طراحی‌شده، قرار است جمعه هفته آینده (22 تیرماه) هم‌زمان با تظاهرات اعتراضی مردم انگلیس به پرواز درآید. 

 مخالفان ترامپ پیش‌تر در یک تومار اعتراضی که تاکنون هزاران امضاء جمع‌آوری کرده خواستار برگزاری چنین اقدامی شدند. آن‌ها همچنین 16 هزار پوند برای ساخت و حرکت این بادکنک غول‌پیکر، جمع‌آوری کرده‌اند. 

سخنگوی شهرداری لندن در همین رابطه اظهار داشت: صادق خان از اعتراض مسالمت‌آمیز حمایت کرده و متوجه است که اعتراض اشکال مختلفی دارد. وی اضافه کرد که نمایندگانی از شهرداری با برگزارکنندگان این حرکت اعتراضی دیدار کرده و قرار است بادکنک غول‌پیکر از میدان روبروی پارلمان به پرواز درآید.

بر اساس اعلام شهرداری این بادکنک بایستی همواره به یک مبدا زمینی متصل باشد و از ارتفاغ 30 متری تجاوز نکند.

ترامپ تاکنون سه بار سفر خود به لندن را از بیم رویارویی با معترضان به تأخیر انداخته است. آخرین آمار ثبت‌شده در صفحات مجازی وابسته به نهادهای حقوق بشری و مخالف جنگ در انگلیس نشان می‌دهد که روند افزایش شمار مخالفان سفر ترامپ به لندن شتاب بی‌سابقه‌ای به خود گرفته است. 

آمار یک‌نهاد مدنی موسوم به «اعتراض علیه سفر ترامپ» در صفحه فیس‌بوک نشان می‌دهد که ظرف کمتر از یک ماه گذشته بالغ‌بر 50 هزار نفر به علاقه‌مندان شرکت در تظاهرات اعتراضی علیه سفر رئیس‌جمهوری آمریکا پیوسته‌اند. نهاد یادشده با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که هم‌زمان با سفر ترامپ، تظاهرات گسترده‌ای به نام 'تجمع مقاومت' مقابل داونینگ استریت (دفتر نخست‌وزیری) برگزار خواهد شد. در این بیانیه آمده است: به خیابان‌ها سرازیر می‌شویم تا جلوی نفرت، کوته‌فکری و نژادپرستی را بگیریم.

سایر نهادهای مدنی نیز در تبلیغات جداگانه‌ای از مردم این کشور دعوت کرده‌اند تا در تظاهرات اعتراضی ضد ترامپ، مشارکت کنند. تشکل مدنی «ائتلاف توقف ترامپ» که یکی دیگر از نهادهای اصلی مخالف سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به لندن به شمار می‌رود، مدعی حضور میلیونی مخالفان ترامپ در این حرکت اعتراضی شده است.