به گزارش پارس نیوز، 

یک سازمان حقوق بشری با انتشار گزارشی اعلام کرد لندن با استفاده از مجوزهای نامشخص و غیررسمی، حجم واقعی صادرات اسلحه به عربستان را مخفی می‌کند.

یک سازمان غیردولتی حامی حقوق بشر اعلام کرد مقامات دولت انگلیس از طریق مجوزهای نامفهوم به عربستان سعودی سلاح می‌فروشند.

در حالی که دولت انگلیس اصرار دارد که صادرات اسلحه به دیگر کشورها را تحت کنترل دارد، کمپین مقابله با فروش سلاح –یک سازمان غیردولتی  که مقر آن در انگلیس است—با انتشار گزارشی اعلام کرد دولت لندن از طریق مجوزهای نامشخص و غیر رسمی به عربستان سلاح فروخته است.

بر اساس گزارش این سازمان، سلاح های صادر شده به عربستان شامل موشک های «استورم شادو» و «بریمستون»،  و بمب های هدایت لیزری نسل چهارم هستند.

پیش از این روزنامه انگلیسی گاردین اعلام کرد سلاح های انگلیسی به مدت 5 سال تحت مجوز صادراتی اشخاص آزاد (OIELs) به عربستان فروخته شده اند. این مجوز صادراتی هرگونه اجبار در خصوص افشای نوع کالا را حتی پس از انقضای زمان مجوز، از عهده فروشنده برمی دارد.

اعضای این سازمان غیر دولتی معتقدند مقامات انگلیسی با استفاده از این مجوز، حجم واقعی صادرات اسلحه به عربستان سعودی را مخفی می  کنند.

روزنامه گاردین به نقل از «لوید راسل مویل»، نماینده حزب کارگر و عضو کمیته مشترک کنترل صادرات سلاح، نوشت: «صدها میلیون پوند سلاح تحت همین مجوز به عربستان صادر شده است تا برای جنگ در یمن مورد استفاده قرار بگیرند.»

اندور اسمیت، از کمپین مبارزه با تجارت اسلحه گفت: «مجوزهای صادرات آزاد، نیاز فروشنده به پیش شرط های صادراتی را حذف می کند.»

عربستان سعودی از سال 2015 با تشکیل ائتلافی  و با مطرح کردن ادعای مقابله با گروه های تروریستی، جنگی نابرابر را علیه مردم بی گناه یمن آغاز کرده است.

این جنگ خشونت بار نه تنها موجب نابودی اقتصاد یمن شده، بلکه یک فاجعه بشری را در این کشور رقم زده است.

طبق برآوردهای سازمان ملل متحد جنگ نابرابر عربستان علیه یمن موجب آوارگی 3 میلیون نفر شده است . همچنین 22 میلیون نفر از جمعیت این کشور به کمک های فوری و حمایت های بین المللی نیاز دارند.