به گزارش پارس نیوز، 

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آلمانی خواستار کناره گیری وزیر کشورشان بوده و بعد از مناقشات سخت احزاب متحد مسیحی درباره پناهندگان، همکاری سازنده مرکل و وزیر کشور در آینده را امکان پذیر نمی‌دانند.

 

در اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان اخیرا مناقشات پر تنشی بر سر مسئله پناهندگان به وجود آمده بود. در جریان این مناقشات و از آنجایی که احزاب متحد مسیحی نتوانستند به توافقی در این راستا دست یابند، هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان از حزب سوسیال مسیحی شب دوشنبه گذشته اعلام کرد که از هر دو مسئولیت سیاسی خو یعنی ریاست حزب سوسیال مسیحی و وزارت کشور استعفا می دهد و البته فردای همان روز استعفای خود را پس گرفت و آن را منوط به دستیابی به توافقی زود با حزب دموکرات مسیحی بر سر مسئله پناهندگان دانست.

دوشنبه شب احزاب متحد مسیحی اعلام کردند که به توافقی درباره مسئله پناهندگان دست یافتند و وزیر کشور آلمان هم اعلام کرد که در مسئولیت های سیاسی خود باقی خواهد ماند.  بر اساس توافق به دست آمده بین احزاب متحد مسیحی مقرر شد که مراکز ترانزیت و انتقال پناهندگان به کشورهایی که قبلا در آن حضور داشتند از جمله در مرزهای بین آلمان و اتریش تاسیس شود.

البته حزب سوسیال دموکرات آلمان هنوز درباره این توافق تصمیم نگرفته و البته با آن موافقت هم نکرده است. در گذشته حزب سوسیال دموکرات آلمان همواره مخالف تاسیس مراکز ترانزیتی برای انتقال پناهندگان بوده است.

نتایج جدیدترین نظرسنجی در این شرایط و بعد از توافق احزاب متحد مسیحی درباره مسئله پناندگان نشان می دهد که حدود 69 درصد آلمانی ها حتی بعد از این توافق بر این عقیده اند که هورست زیهوفر، وزیر کشورشان باید از سمت خود کناره گیری کند. تنها یک چهارم شهروندان ماندن زیهوفر در این سمت را خوب می دانند.

این نظر سنجی که از طرف موسسه فورسا انجام شده است نشان می دهد که در بین طرفداران حزب دموکرات مسیحی 80 درصد شهروندان خواستار کناره گیری زیهوفر هستند. حتی در بین طرفداران حزب سوسیال مسیحی هم 45 درصد چنین دیدگاهی دارند. تنها در بین طرفداران حزب افراطی جایگزینی برای آلمان 79 درصد شهروندان خواستار باقی ماندن زیهوفر در این سمت خود هستند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که درباره این مسئله که آیا مرکل و زیهوفر بعد از مناقشات سخت بر سر مسئله پناهندگان هنوز در آینده بتوانند با هم همکاری خوبی داشته باشند مسئله‌ای است که تنها 5 درصد شهروندان به آن اعتقاد دارند. 81 درصد طرفداران حزب دموکرات مسیحی و 87 درصد طرفداران حزب سوسیال مسیحی در این باره نظر عکس دارند.

این نظرسنجی از بین 1103 نفر از واجدین شرایط آلمانی انجام شده است.