به گزارش پارس نیوز، 

معترضان وارد ساختمان ولایت شده و آنرا آتش زده‌اند.

بی بی سی نوشت: منابع محلی ولایت فاریاب در شمال افغانستان اعلام کردند که بعد از تیراندازی نیروهای امنیتی افغانستان به روی معترضان که در نتیجه آن یک نفر کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند، معترضان خشمگین وارد ساختمان ولایت (استانداری) شده و آن را آتش زدند.

محمد طاهر رحمانی، رئیس شورای ولایتی فاریاب به بی‌بی‌سی گفت که اکنون تظاهرات از کنترل خارج شده و افراد خشمگین وارد ساختمان ولایت شده و به آتش زدن خودروهای دولتی دست زده‌اند. به گفته او معترضان جنازه فرد کشته شده را نیز با خود حمل می‌کنند.

او گفت که دلیل تیراندازی نیروهای امنیتی مشخص نیست، شاید در ابتدا شماری از معترضان به آنان سنگ پرتاب کرده و باعث تیراندازی شده‌اند.

رحمانی افزود که شورای ولایت با مسئولین حزب جنبش ملی افغانستان به رهبری عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهوری افغانستان که تظاهرات روز گذشته توسط آنان سازماندهی شده بود، صحبت کرده و مسئولین این حزب گفته که آنان به اعتراض خود پایان داده و اعتراض کنونی ربطی به حزب جنش ملی ندارد و حرکت خود سرانه است.

شماری از خودروها نیز توسط معترضان آتش زده شدند.

اعتراضات در فاریاب افغانستان/ معترضان استانداری را آتش زدند (+ عکس)
اعتراضات در فاریاب افغانستان/ معترضان استانداری را آتش زدند (+ عکس)


مردم ولایت فاریاب در اعتراض به بازداشت نظام الدین قیصاری، نماینده ویژه عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهوری افغانستان از روز گذشته تاکنون تجمع اعتراضی به پا کرده‌اند.

به گفته شاهدان عینی بعد از تیراندازی نیروهای امنیتی افغانستان به روی معترضان، این تجمع به خشونت گرایید و شماری از معترضان نیز متفرق شدند.

'نماینده ویژه ژنرال دوستم' پس از درگیری مسلحانه در فاریاب بازداشت شد

روز گذشته گزارش شد که نظام الدین قیصاری، نماینده ویژه عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهوری افغانستان پس از یک درگیری مسلحانه در ولایت فاریاب در شمال افغانستان بازداشت شد.

در بیانیه سپاه/قول اردوی 209 شاهین که روز گذشته منتشر شد، آمده است که "نظام‌الدین قیصاری با یک رویکرد قلدرمابانه زبان به اهانت و توهین گشود و اعضای جلسه را به صورت عموم خائنین خطاب کرد و تهدید به کشتن نمود و افزود که همه‌تان را با دار و دسته‌تان کشته و تاسیسات دولتی را به آتش می‌کشم و نظام حکومتی را در میمنه سقوط می‌دهم." این بیانیه می‌افزاید که "پس از برخوردهای تند لفظی او، افراد تحت امرش دست به سلاح برده و منجر به درگیری و برخورد شد."