به گزارش پارس ، باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی:

*** جزئیات حادثه

خبرنگار این شبکه در کابل در گزارشی گفت: امروز در شهر کابل انفجاری رخ داد. این انفجار ناشی از عملیات شبه نظامیان در پایتخت افغانستان بوده است. عاملان این عملیات در ساختمانی در کابل گیرافتاده اند و درگیری بین آنها و نیروهای پلیس افغانستان ادامه دارد. ساختمان مذکور در حال ساخت است و عملیات احداث آن به اتمام نرسیده است.

***تعطیلی سفارت آمریکا

سفارت آمریکا در مجاورت فرودگاه بین المللی کابل تعطیل شده و تدابیر شدید امنیتی در اطراف آن به اجرا گذاشته است. مقامات افغان وقوع این حمله را تایید کرده و گفته اند هشت شبه نظامی در این حمله علیه پایگاه نظامی آمریکا در فرودگاه بین المللی کابل شرکت داشته اند.

***تمام پروازهای فرودگاه کابل لغو شد

در پی این حمله که شبه نظامیان از ساختمانی در مجاورت فرودگاه انجام دادند، همه پروازهای این فردگاه لغو شد و پایگاههای نیروهای نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفتند. بخش نظامی فرودگاه کابل که امروز هدف حمله قرار گرفته کانون جابجایی نیروهای ناتو و محموله های آنها در افغانستان است.

***طالبان مسئولیت حمله را پذیرفت

طالبان مسئولیت حمله امروز دوشنبه به منطقه ای در شمال شرق کابل نزدیک فرودگاه این شهر را بر عهده گرفت و اعلام کرد هدفش فرودگاه نظامی کابل بوده است ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان به خبرگزاری فرانسه گفت: ما مسئولیت این حمله را برعهده می گیریم. گروهی از مجاهدین به بخش نظامی فرودگاه کابل حمله کردند.

***درگیری ها اطراف فرودگاه کابل همچنان ادامه دارد

درگیری میان نیروهای امنیتی افغانستان و مهاجمان مسلح که به فرودگاه بین المللی کابل حمله کرده اند، هنوز ادامه دارد. انفجارهایی در مرکز نظامی فرودگاه که محل استقرار نیروهای ناتوست، روی داده است.

***بی بی سی خبر هدف قرارگرفتن پایگاه ناتو را تکذیب کرد

بی بی سی اعلام کرد صدای تیراندازی و انفجار در کابل همچنان ادامه دارد و برخلاف خبرهای منتشر شده، پایگاه ناتو هدف قرار نگرفته است.