به گزارش پارس نیوز، 

 

با علنی‌تر شدن حمایت‌های رژیم صهیونیستی از معارضان و تروریست‌های سوری، به تازگی یک سازمان غیردولتی در این رژیم نیز اعلام کرده که برای چندین سال به صورت مخفیانه کمک‌هایی را به داخل سوریه ارسال می‌کند.

درپی افشا شدن عملیات محرمانه ارتش رژیم صهیوینستی در ارسال کمک به معارضان سوری مستقر در بلندی‌های جولان، «گال لاسکی» رئیس سازمان غیر دولتی « فلایینگ اِد» مستقر در فلسطین اشغالی گفت کالاهای ارسالی در این عملیات توسط گروه وی تامین شده بود.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» لاسکی در نشست خبری با بیان اینکه سازمان متبوعش، طی دو سال اخیر همکاری نزدیکی با ارتش رژیم صهیونیستی داشته، افزود کمک‌ها برای معارضان سوری به صورت هفتگی ارسال می‌شود.

وی توضیح داد که سازمان «فلایینگ اِید» در امر ارسال کمک و حمایت‌ها به کشورهایی که روابط دیپلماتیک رسمی با رژیم صهیونیستی ندارند، متخصص است و سه واحد فعال در سراسر جهان دارد.

این فعال صهیونیست همچنین گفت با اینکه این نشان مخصوص این سازمان روی کمک‌های ارسالی به کشورهای مختلف نقش بسته اما در کشورهایی که رویکرد غیردوستانه با رژیم صهیونیستی دارند، کمک‌ها با نشان و نام دیگری ارسال می‌شوند.

لاسکی درباره فعالیت گروه «فلایینگ اِید» در سوریه نیز توضیح داد که از سال 2011 تمام روند عملیات به صورت کاملا محرمانه با گویندگان مسلط به زبان عربی انجام شده است.

وی در ادامه افزود: «ما در پاکستان، سودان، عراق و دیگر کشورها فعالیت داشته‌ایم اما حضور در سوریه چندان عادی نبود...(زیرا) اگر تا کنون اتفاقی برای ما می‌افتاد، آنگاه دولت اسرائیل و صهیونیست‌ها نیز به همراه ما پایین کشیده می‌شدند».

رئیس سازمان فلایینگ اِید گفت: «طی سه سال ابتدایی عملیات در سوریه، حتی معارضان نیز از هویت اصلی عاملان این گروه اطلاع نداشتند...یک شب، زمانی که با نیروهای کُردی در شمال سوریه بودیم، هدف بمباران قرار گرفتیم و من شخصا با هویت واقعی از آنها خواستم که می‌خواهند در آینده با اسرائیل همکاری کنند یا نه».

لاسکی با نقل خاطره‌ای از زمانی که با برخی سران معارضان و تروریست‌ها دیدار کرد، گفت: «در یکی از کشورهای همسایه سوریه بودیم. دو ژنرال ارتش آزاد و دو دیپلمات از حزب اپوزسیون دولت سوریه با ما دیدار کردند».

وی سپس افزود که اگر 5 ثانیه وقت داشت تا با «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل دیدار کند، از او می‌خواست تا کمک‌های آمریکا به شورای حقوق بشر سازمان ملل را قطع کند و از طریق اسرائیل به دست معارضان سوری برساند.

این فعال صهیونیست در پایان تاکید کرد که اسرائیل نباید آوارگان و پناهجویان سوری را بپذیرد بلکه باید منطقه حائل بزرگی در جنوب سوریه ایجاد کند که پناهجویان با استقرار در آنجا بتوانند تحت حفاظت رژیم صهیونیستی باشند.

چهار روز قبل (8 تیر) ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار ویدئویی اعلام کرد که چندین تُن کمک‌های مختلف برای معارضان سوری حاضر در بلندی‌های جولان ارسال کرده است.