به گزارش پارس نیوز، 

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه، بر احیای اراده سیاسی مقامات مسکو و واشنگتن برای تقویت تماس‌های دوجانبه تاکید کرد، هرچند به عقیده او، فعلا نمی‌توان از گرمی روابط دو کشور سخن گفت.

 "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که کاخ کرملین به این مسئله اذعان دارد که اراده سیاسی لازم برای ازسرگیری گفت‌وگو ها بین روسیه و آمریکا در بالاترین سطح احیاء شده است.

 

وی گفت: «بدون تردید بین مسکو و واشنگتن مسائل زیادی وجود دارد که مواضع دو کشور در مورد آنها مطابقت ندارد، ولی شما شاهد هستید که در حال حاضر اراده سیاسی دو طرف احیاء و این درک تقویت شده که وجود چنین مسائل مورد اختلافی نباید مانع از از سرگیری و توسعه مذاکرات دوجانبه از جمله در بالاترین سطح شود.

پسکوف در  تفسیر سخنان اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مورد اینکه در دیدار با ولادیمیر پوتین در هلسینکی (16 جولای مصادف با 25 تیرماه) وی قصد دارد موضوع شبه جزیره کریمه را نیز مطرح سازد، تاکید کرد، برای مقامات مسکو مسئله به رسمیت شناختن تعلق شبه جزیره نمی‌تواند در دستور کار بین المللی مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی کرملین افزود: «رئیس جمهوری روسیه بارها اعلام کرده و به همتایان خود توضیح داده است که مسئله کریمه هرگز نمی‌تواند موضوع بررسی در دستور کار بین المللی قرار بگیرد، چرا که این شبه جزیره جزو لاینفک خاک روسیه است. سایر مسائل بر اساس توافقات صورت گرفته مورد بررسی قرار خواهند گرفت.»

پسکوف با اشاره به اینکه روسیه همواره برای گفت‌و‌گو و یافتن مشترک راه حل مسائل آمادگی دارد، گفت: «هنوز زود است درباره گرم شدن روابط دو کشور صحبتی به میان آورد، هرچند تقویت تماس‌های سیاسی عامل دلگرم کننده‌ای است.