به گزارش پارس نیوز، 

وزیر خارجه اردن امروز تأکید کرد که این کشور همچنان حامی شهروندان سوری باقی خواهد ماند و ارسال کمک‌های غذایی به آوارگان از طریق سازمان ملل ادامه دارد.

 «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن با اشاره به اینکه حمایت از برادران سوری همچنان ادامه دارد، گفت که دولت اردن به طور مستمر برای رفع نیازهای غذایی و دارویی آنها تلاش می‌کند.

الصفدی پس از دیدار با هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در اردن، در یک کنفرانس خبری تصریح کرد که سازمان ملل از طریق دو خط می‌تواند کمک‌های انساندوستانه را وارد سوریه کند که البته با موافقت طرف سوری انجام خواهد شد.

وی افزود که زخمی‌های سوری برای درمان به بیمارستان‌های اردن منتقل شدند و یک بیمارستان صحرایی نیز در مرز جهت کمک به آوارگان سوری ایجاد شده است.

بنابر گزارش خبرگزاری عمون اردن، الصفدی در ادامه از تماس اردن با همه طرف‌ها به منظور دستیابی به آتش‌بس در جنوب سوریه خبر داد و تصریح کرد که دمشق طرف اصلی در بحران سوریه است و در حل آن نیز طرف اصلی خواهد بود.

از سوی دیگر «عمر الرزاز» نخست‌وزیر اردن تأکید کرد که «ما بین حمایت از مرزها و جامعه خود و انجام وظیفه ارسال کمک‌های غذایی و پناه دادن به برادران سوری در داخل خاک سوریه توازن ایجاد می‌کنیم.»

الرزاز در جریان بازدید از مرز‌های شمالی همچنین ابراز امیدواری کرد که با حکمت و درایت بحران سوریه حل شود و ثبات و امنیت به این کشور همسایه بازگردد.

نخست‌وزیر اردن افزود که ما از شهروندان سوری در خاک سوریه حمایت خواهیم کرد و مرزهای ما باز اما تحت کنترل امنیتی است و در صورت نیاز شهروندان سوری برای درمان به بیمارستان‌های اردن انتقال داده خواهند شد.