به گزارش پارس نیوز، 

مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد که رژیم آل خلیفه در ماه مه (اردیبهشت و خرداد) یکهزار و 272 بار حقوق بشر را دراین کشور نقض کرده است.

مرکز حقوق بشر بحرین روز یکشنبه اعلام کرد که رژیم آل خلیفه از اول تا 30 ماه مه(11 اردیبهشت تا 10 خرداد) به شیوه های مختلف از جمله بازداشت، یورش به منازل، محاکمه غیر عادلانه، سرکوب اعتراض های مسالمت آمیز، جلوگیری از رفت و آمد آزادانه شهروندان، جلوگیری از برگزاری نماز جماعت و جمعه، مصادره اموال و املاک ، شکنجه و بدرفتاری، حقوق بشر را نقض کرده است.

براساس این گزاش ماهیانه، رژیم آل خلیفه 56 نفر از جمله 11 زن و کودک را بازداشت و262 شهروند را محاکمه کرده که جمع احکام صادر شده برای این افراد دوهزار و 145 سال و نیم حبس و پرداخت هشت هزار و 200 دینار(21808دلار) است.

در این مدت 51 نفر مورد شکنجه و بدرفتاری قرارگرفتند که چهار نفر از آن ها از درمان محروم و 71 تجمع و اعتراض مسالمت آمیز سرکوب شد.

مرکز حقوق بشر بحرین در گزارش خود اضافه کرد: در ماه مه 330 مطلب اهانت آمیز به مخالفان و عقاید آن ها در رسانه های بحرین منتشر شد.

بحرین از 14 فوریه 2011 صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن دولتی منتخب در کشورشان هستند.