به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه فرا منطقه ای «رای الیوم» گزارش داد: دیکتاتور پیشین تونس که از زمان سرنگونی حکومتش در انقلاب سال 2011 تاکنون در عربستان بسر می برد، به لحاظ مالی در مضیفه قرار دارد و با صدقه دولت سعودی امور خود را می گذراند.

رای الیوم افزود: تارنمای تونسی «حقایق آنلاین» به نقل از «صابر الحمرونی» از رهبران پیشین جنبش النهضه تونس که برای نخستین بار پس از سرنگونی «زین العابدین بن علی» با او در جده ملاقات کرده است،گفت: بن علی با وضعیت مالی دشواری رو به روست و با وجود این که «سازمان شفافیت بین الملل» ثروت خانواده او را 13میلیارد دلار از جمله 5 میلیارد دلار دارایی شخص بن علی بر آورد کرده است، اما او در حال حاضر از وضعیت مالی دشواری رنج می برد.

الحمرونی افزود: بن علی در وضعیت مالی ناپایداری به سر می برد و بعد از آنکه دولت تونس از پرداخت حقوق بازنشستگی اش خودداری کرد درآمدش از صدقه ای است که دولت عربستان به او می دهد.

وی تصاویری از خود و دیکتاتور پیشین تونس را در صفحه فیسبوک منتشر کرده و به نقل از بن علی نوشته است که او برای بازگشت به تونس و محاکمه در دادگاه در خصوص پرونده‌هایی که به آن متهم شده، تمایل دارد به شرط اینکه محاکمه طبق استاندارهای قضایی عادلانه‌ و بر اساس احترام به حقوق بشر و بدون پیشینه‌های سیاسی انجام شود.

الحمرونی گفت که تا کنون دو بار با بن علی در محل اقامتش در جده یعنی در ماه های ژانویه و آوریل 2018 دیدار کرده است.

وی افزود: دیدارم به عنوان یک فعال حقوقی و رئیس انجمنی که به امور بازداشت شدگان سیاسی می‌پردازد و با هدف اطمینان از سلامت بن علی انجام شده است.

بن علی که 23 سال حاکمیت تونس را در اختیار داشته به ارتکاب اشتباه های بسیاری اعتراف کرده که نخستین آنها جرایم شکنجه و هدف قرار دادن شخصیت‌های معارض سیاسی است.

وی همچنین اعتراف کرده است که دامادهایش در زمان حکمرانی‌ وی بر تونس، به کشور خسارات هایی را وارد کرده و به واسطه تخلفات قانونی و ظلم به مردم تونس، باعث سرنگونی وی شدند.

بن علی دیکتاتور تونس که به مدت 24 سال قدرت را در تونس در دست داشت، پس از انقلاب در این کشور در سال 2011 به عربستان گریخت و اکنون نیز در این کشور به سر می برد و تلاش مقام های تونسی برای بازگرداندن او همچنان بی نتیجه مانده است، این در حالی است که دادگاه های تونس چندین حکم زندان برای او صادر کرده اند.