به گزارش پارس نیوز، 

یکی از سیاستمداران افراط‌گرای اتریشی با انتشار بیانیه ای ضمن انتقاد از آرای ترک‌تبارها در این کشور در انتخابات اخیر نوشت که آنهایی که به رئیس جمهور کنونی رای داده‌اند بهتر است به ترکیه باز گردند.

یکی از سیاستمداران اتریشی از حزب موسوم به «آزادی» با گرایش راست گرای افراطی اعلام کرد که ترک‌ تبارهایی که به انتخاب مجدد «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه کمک کرده‌اند در اتریش جایی ندارند.

بنابر گزارش دیلی‌صاباح،  «یوهان گودنوس» پس از اینکه در پی شمارش آرا مشخص شد که ۷۲ درصد از ترک‌ها در اتریش به اردوغان رای داده‌اند، در قالب بیانیه‌ای نوشت:‌ «نتیجه این انتخابات یک بار دیگر نشان داد که  همگرایی هزاران تن از اتباع ترکیه به سختی شکست خورده است. همه آنهایی که در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه به رجب طیب اردوغان رای داده‌اند، بهتر است که به جای اتریش در ترکیه زندگی کنند.»

حدود ۲۷۰ هزار نفر ترک‌تبار در اتریش زندگی می‌کنند که از میان آنها حدود ۱۰۷ هزار تن واجد رای دادن بودند و حدود نیمی از آنها هم رای خود را به صندوق انداختند. این افراد با در دست داشتن پرچم ترکیه و سرود خواندن، پیروزی مجدد اردوغان در انتخابات را جشن گرفتند.

انتخابات سراسری ترکیه (پارلمانی و زودهنگام ریاست‌جمهوری) روز یکشنبه (3 تیر - 24 ژوئن) در ۸۱ استان این کشور برگزار شد. اردوغان رهبر و نامزد حزب عدالت و توسعه با ۵۲.۶ درصد در این انتخابات پیروز و مجددا رئیس‌جمهور ترکیه شد.

با توجه به همه‌پرسی تغییر قانون اساسی ترکیه در سال 2017 (روز 27 فرردین 96) بعد از برگزاری انتخابات سراسری، نظام حکومتی این کشور از پارلمانی به ریاستی تغییر کرد.

بر این اساس 21 اصل قانون اساسی ترکیه تغییر می‌کند که مهمترین آن حذف پست نخست‌وزیری و اعطای ریاست دولت به سمت رئیس‌جمهور است.