به گزارش پارس نیوز، 

جرمی کوربین، رهبر حزب مخالف دولت انگلیس که در حال بازدید از اردوگاه های آوارگان سوری و فلسطینی در اردن است، روز جمعه گفت دولت تحت ریاست وی از «همان ابتدا» کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

بر اساس این گزارش، کوربین گفت: من معتقدم باید حق مردم فلسطین برای داشتن کشور به رسمیت شناخته شود. ما به عنوان حزب کارگر در دولت، فلسطین را به عنوان یک کشور کامل در چارچوب سازمان ملل متحد به رسمیت خواهیم شناخت. این به رسمیت شناختن فلسطین از همان ابتدای فعالیت دولت حزب کارگر اتفاق خواهد افتاد.

کوربین همچنین گفت تصمیم دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به آنجا «اشتباهی فاجعه بار» بود. رهبر حزب کارگر تاکید کرد: درباره مناقشه اسرائیل و فلسطین باید یک روند صلح وجود داشته باشد و حق بازگشت فلطسینی‌ها مورد توجه قرار گیرد (حق زندگی فلسطینی ها در صلح و نیز حق اسرائیل برای زندگی در صلح).

کوربین که سرگرم بازدید از اردوگاه آوارگان الزعتری در اردن است که آوارگان سوری در آنجا به سر می برند، گفت دولت حزب کارگر، بسیار بسیار تلاش خواهد کرد روند صلح در سوریه را دوباره احیا کند .

رهبر حزب مخالف دولت انگلیس افزود دو روند مذاکره برای یافتن راه حل برای سوریه باید در هم ادغام شود اما به جزئیات اشاره نکرد. وی به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت: در سوریه، بدون راه حل جنگ ادامه می یابد، افراد بیشتری کشته می شوند و در اردن به اردوگاه های آوارگان می روند یا به اروپا و جاهای دیگر می‌گریزند.