به گزارش پارس نیوز، 

وزارت اوقاف سوریه با اشاره به سیاسی‌ کردن مسئله حج توسط عربستان سعودی و انتقاد از این مسئله، تأکید کرد که ریاض برای هفتمین سال پیاپی مانع از ادای فریضه حج توسط حجاج سوری می‌شود.

وزارت اوقاف سوریه از اقدامات مسئولان سعودی در قبال حجاج سوری بشدت انتقاد کرد.

وزارت اوقاف با انتشار بیانیه ای در سایت خود تأکید کرد که مسئولان عربستانی همچنان شهروندان سوری را از ادای فریضه حج محروم می‌کنند.

این نهاد سوری تصریح کرد که این مسئله برای هفتمین سال پیاپی در حال رخ دادن است.

به گفته اوقاف سوریه، اقدامات برخی از دفاتر گردشگری در لبنان، تسهیل ادای فریضه حج برای مردم سوریه نیست، بلکه نوعی سوء استفاده سیاسی و مادی است که مسئولان عربستان برای رکن مهمی از ارکان اسلام انجام می‌دهند.

این نهاد سوری اعلام کرد که از این رکن، طرفهایی که با سوریه دشمنی دارند، تحت عنوان «کمیته عالی حج سوریه» استفاده می‌کنند؛ کمیته ای که وابسته به دشمنان سوریه است و از آن برای فریب شهروندان استفاده می‌کنند.

در این بیانیه آمده است که این مسئله در همه همایشها و تبلیغات تلویزیونی توضیح داده شده است.

اوقاف سوریه تأکید کرد که با توجه به آیه «ولله على الناس حج البیت من استطاع إلیه سبیلا»، شرط استطاعت ادای رکن حج محقق نیست؛ چرا که فریضه حج از سوی مسئولان وهابی عربستان سیاسی کاری شده است.

وزارت اوقاف سوریه از طریق وزارت خارجه این کشور، بارها به سازمان همکاری اسلامی و وزارت حج عربستان به این مسئله معترض شده است.