به گزارش پارس نیوز، 

نخست‌وزیر انگلیس در نشست اخیرش با وزیر دفاع کابینه‌اش جایگاه نیروهای نظامی این کشور به عنوان یک قدرت برتر جهانی را زیر سئوال برد. 

این مطلب را نشریه انگلیسی فایننشال‌تایمز گزارش کرده است.

 

ترزا مِی از گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع کابینه‌اش خواسته است تا نقش انگلیس به عنوان یک قدرت نظامی «درجه یک» را توجیه [و اثبات] کند، مسئله‌ای که باعث شد طرح‌های وزارت دفاع برای مدرنیزه کردن نیروهای مسلح انگلیس دچار آشفتگی شود، آن‌هم در شرایطی که تنها چند هفته تا نشست مهم سران ناتو وقت وجود دارد. 

در این نشست پر تنش، نخست‌وزیر انگلیس گفته بود که وزیر دفاع باید درباره قابلیت‌های مورد نیاز برای مدرن‌کردن نیروهای نظامی بار دیگر فکر کند و روی قابلیت‌های جنگ سایبری انگلیس به‌منظور مقابله با تهدیدهای جدید از جمله روسیه تمرکز کند.

فایننشال‌تایمز در ادامه نوشت،‌ مقامات ارشد دولتی می‌گویند که این مداخله و سخنان ترزا می موجب «شوک» در وزارت دفاع شده است؛ برخی از این مقامات ارشد دولتی می‌گویند که به نظر می‌رسید نخست‌وزیر، نقش انگلیس به عنوان یک قدرت نظامی جهانی را زیر سئوال برده است.

دفتر نخست‌وزیری انگلیس تایید کرده است که طرح‌های وزیر دفاع در نشست روز سه‌شنبه از سوی ترزا مِی به چالش کشیده شده‌اند، اما این نکته را که نخست‌وزیر خواهان کاهش جایگاه نظامی انگلیس شده باشد را رد کرده است. سخنگوی دفتر نخست‌وزیر انگلیس گفت: «بیان این نکته که موقعیت کنونی انگلیس به عنوان یک [قدرت] دفاعی پیشرو به شکلی زیر سئوال برده شده است، قطعا نادرست است ... نخست‌وزیر [به حمایت از] نیروهای مسلح انگلیس و حفظ قدرت و توانایی مهارگری آن‌ها و اینکه هرجایی که لازم باشد تهدیدات پیش‌روی ما را دفع کنند، قویا پایبند است.»